508 SW Plug-in Hybrid

Po několik týdnů nám dělal společnost Plug-in hybridní Peugeot 508 SW ve špičkové výbavě GT. Jaké byly kilometry strávené za jeho volantem?

Upřímně, přemýšleli jsme jak se vymluvit a zařídit si prodloužení zápůjčky. Tohle auto se Vám tak moc vryje pod kůži a tak moc si ho oblíbíte, že už se ho nechcete vzdát.

Peugeot 508 a je jedno jestli SW nebo sedan je auto, do nějž jen tak neusedáte, tohle auto si "oblékáte". Kdysi jsem měl několik Peugeotů 407 SW a tenkrát jsem se do "čtyřistasedmičky" zamiloval. Od doby, co jsem měl poslední uběhlo řadu let a tak nějak jsem nenalézal její náhradu. Její nástupce, první generace 508 byla sice dobrá, ale byla "jen" dobrá. Tenkrát se Peugeot snažil být "německý" a ač auta byla kvalitně postavená a bezporuchová, tak jim chyběla sama podstata francouzských aut. Chyběla jim duše a šarm.

Francouzské auto není jen přepravní prostředek. Francouzské auto a především Peugeoty v sobě vždy snoubily eleganci, sportovní naturel a kvalitu. Ne nadarmo se Peugeotu říkalo Francouzský Mercedes.

Říkal jsem to už několikrát a musím to poněkolikáté zopakovat, jsem moc rád, že se Peugeot vrátil ke kořenům a současná generace Peugeotu 508 to jen potvrzuje.

Ať se na "pětsetosmičku" díváte z venku, sedíte uvnitř nebo jen projede okolo Vás, je to potěcha pro oko i duši. Nádherné ostře řezané tvary dávají autu neskutečný charakter. Denní svícení vepředu vypadá jako vyceněné zuby šelmy, zezadu pro změnu světla evokují drápy. Otevřete dveře a zaujmou Vás bezrámová okna. Možná je to drobnost, ale v celkovém pojetí je to právě ten detail, který z Peugeotu 508 dělá úplně jiné auto.

Peugeot 508 si nespletete s žádným jiným autem, ba dokonce si ji nespletete ani s jiným modelem Peugeotu ani jiným koncernovým sourozencem. To je to, co si na ní zamilujete. Díky Peugeotu 508 si tak nějak žijete svůj vlastní automobilový život. A co je na tom nejlepší? Je úplně jedno, jestli máte sedan nebo jako my, kombík označený SW. Ono totiž i s kombíkem máte stále atraktivní auto a ne "jen rodinný kombík".

Už u Peugeotu 2008 jsem psal, že peugeotův "Virtual cocpit" je takřka umělecké dílo a že jak si na něj jednou zvyknete, už nechcete jinak. Peugeot 508 virtual cocpitu dodal ještě mnohem víc elegance a funkčnosti. Sedadlo řidiče kokpit doslova obklopuje. Připadáte si, že to celé postavili podle Vás. Připadáte si jakoby jste seděli v moderní stíhačce. Nebojím se Peugeot 508 SW Hybrid přirovnat ke stíhačce, protože to auto se tak i chová.

Vše máte pěkně po ruce, sportovní sedačky perfektně obepínají tělo a drží Vás v každé zatáčce. Alcantara je příjemná nejen na omak, ale nekloužete po ní. Nejen že se pohodlně usadíte vepředu, ale i vzadu máte dostatek místa ve všech směrech a navíc i při sportovní jízdě "nelítáte" po celém autě, ale sedačky Vás podrží i vzadu.

Silný motor ač o objemu "pouhých" 1,6 litru je "nadopovaný" turbem a hlavně mu pomáhá i elektromotor, takže celkový systémový výkon 225 koní máte neustále připravený a v plné síle. Právě takový hybrid si zamilujete. Jednak na nabití ujedete až 50 km, my se v zimně pohybovali okolo 40, což je skvělá hodnota. Po městě a okolo města jezdíte jen na elektriku, takže pro životní prostředí jste nejlepším kamarádem. Ve chvíli, kdy jedete dál nebo po dálnici, přepnete do automatického řízení hybridního pohonu a věřte nám, že při normálním stylu jízdy se dá pohodlně jezdit okolo 5 litrů benzínu. Vrchol byl, když kolega absolvoval 300 km cestu za průměr 3,5 litrů, ale to už chtělo nejen trochu šikovnosti a i sebezapření se neopájet se skvělým zátahem motoru.

Celkově jsme jezdili mezi 6 až 7 litry benzínu na 100 km, z toho ale víc než polovina cest byla po dálnici a nebo jsme si užívali příjemné akcelerace a předjížděli jsme vlastně skoro všechno co jsme dojeli.

Ještě jeden důležitý poznatek jsme si odnesli ze soužití s plug in hybrydním peugeotem 508 SW. Ač by baterie měly odlehčovat předek, neděje se tomu v tak velké míře, naopak celý hybridní systém přispěl k lepšímu rozložení váhy a tak i na zasněžených kopcovitých cestách jsme vždy dojeli a vyjeli všude kam jsme se vydali. Jelikož jako služební máme Octavii na CNG, tak víme jaké to je, když je přední náprava odlehčená a tady se to "Peugeoťákům" oproti škodovce podařilo skvěle zamaskovat a vyladit, takže i v prudkém stoupání jedete stále s jistotou. To nemluvím o ochotě vrhat se do zatáček a držet se zvolené stopy až si říkáte, že to co Vás učili ve fyzice na základní škole pro Peugeot 508 neplatí.

Jaký je tedy závěr z našeho několika týdenního soužití s Plug in hybridním Peugeotem 508 SW? Užívali jsme si ho plnými doušky. LED světla dělají z noci den, díky velkému kufru převezete celou rodinu na dovolenou naprosto bez problémů. Na zadních sedadlech je tolik místa, že ikdyž máte děti v dětských sedačkách, nekopou Vám do opěradel předních sedadel. Díky silnému motoru se na silnici cítíte bezpečně a interiér vás tak pěkně obejme, že si připadáte jak doma v obýváku.

Je příjemné, že jsou stále automobilky, které krom SUV ctí i "starou dobrou školu" a stále mají ve výrobním programu i klasické sedany a kombíky. Poslední dobou je takových automobilek čím dál méně a my jsme moc rádi, že Peugeot tuto kategorii neopouští, ba naopak, že ji dělá jak nejlépe umí.