CLIO HYBRID

Čekala jsem "takové obyčejné auto". Čekala jsem vozítko, které mě odveze na nákup a možná s ním zajedu vedle do města za kámoškou. Čekala jsem nudný průměr. Když jsem ale tmavomodře zbarvené vozidlo převzala, všechna má očekávání se převrátila vzhůru nohama...

Auťák jsem vyzvedla v Humpolci pozdě večer. Jako vždy jsem si ho nejdříve obešla, abych nasála jeho energii čišící z ladných linií. Barva i v nočním umělém osvětlení působila vyvedeně. Rozhodně velmi dobře korespondovala s celkovým tvarem. Pomocí karty, která se automobilce také velmi vydařila, jsem Clio otevřela a to mě uvítalo velmi intimním a elegantně osvětleným interiérem. Posadila jsem se do pohodlného sedadla a tiše za sebou zavřela dveře. Auto zašvitořilo příjemným uvítacím zvukem. Sportovně laděný vnitřek zapůsobil neuvěřitelně domáckým a zároveň rajcovním dojmem. Kombinace barev černé, šedé a bílé dodávala interiéru punc luxusu. Přední sedadla oplývala šedou. Volant, dveře, zadní sedadla černou a některé časti palubní desky byly vyvedené do sněhobílé. To vše korunoval modrý proužek táhnoucí se přes celý předek až ke spolujezdci. Ten proužek na mě pomyslně mrkl a já si uvědomila, že sportovně vyvedený koncept vnitřku dává tušit mnohá překvapení. Panel infotainmentu, posazený na výšku jako mobilní telefon, se nacházel v příjemné vzdálenosti od volantu. Uprostřed středového tunelu jsem našla tvarově sympatickou páku ovládání. Startovací kartu jsem položila vedle ní na určené místo a pomocí tlačítka START/STOP Engine jsem Clio nastartovala. Startér zapředl. Seděla jsem a dívala se na světelné efekty interiéru. Jemně červenou jsem změnila na pastelově zelenou a přidala na intenzitě. Prozkoumala jsem dotykový display a do USB portu vsunula flashdisk se svou oblíbenou hudbou. Veškerá ovladání byla velmi intuitivní a jednoduchá. Chápu, že to může technicky zdatné jedince poněkud odradit, ale já vždy jednoduchost v nastavování a ovladání veškerých "blbůstek" auta, oceňuji. Nerada ztrácím čas hledáním požadovaného příkazu, raději ho ztrácím samotným ježděním. Udělala jsem krátkou revizi přidaných asistentů a vše, co šlo, si nastavila na základní "standart". Hybrid vlastní asistentlines i adaptivní tempomat (ten mám moc ráda). Zapnula jsem pás a vyrazila. Teď si dovolím malou vsuvku: automobil jsem měla tři dny a najela jsem s ním 1500 kilometrů! Jeho jízdního projevu jsem se prostě nemohla nabažit...

Hned tu první noc jsem jela z Humpolce přes Brno a Olomouc až za Hradec Králové, kde jsem kolem třetí ráno už padla únavou a v autě rovnou i nouzově přespala. Prostě se mi nechtělo přestat jezdit. Vozidlo má úžasné jízdní vlastnosti. Vůbec jsem nepoznávala, kdy se hybridní systém pohonné jednotky spouštěl a kdy jsem jela na "benzín" a kdy na "elektriku". Auto je živé, na vše reagovalo s lehkostí a působilo na mě neuvěřitelně sexy. Ze zatáček mě vytahovalo s ohromnou dravostí a když jsem brzdila zastavovalo takřka na milimetr. Prostě to nebyla jen tak obyčejná jízda. Byl to pro mě opravdový požitek a já jsem nad ránem věděla, že jsem se zamilovala. Celou noc mi na cestu svítily spolehlivé a výkonné FULLedky ovládané plně automaticky asistentem. Ten si s nimi hrál velmi citlivě a já ani jednou nezaznamenala, že by někde pochybil a byť na jediný okamžik oslnil protijedoucí řidiče. Renault Clio v této třídě pro mě kraloval a já ho řádně prověřila na všech třídách našich komunikací.

Po povinné délce spánku jsem opět nasedla a pokračovala v jízdě. A takto to šlo všechny tři dny za sebou. Bezvadně se s ním díky kamerám a subtilní velikosti parkuje u obchodních center i do "škvír" mezi auta na okraji cesty. Bezvadně se s ním kochá krajinou, bezvadně se s ním vymetají zatáčky, bezvadně se s ním prostě všechno! Auto je spolehlivé jak v režimu: rychle a bezpečně tak i v režimu: jedu městem a koukám, kde co lítá. Co jsem ocenila, je skutečnost, že jsem se s ním sžila během pár chvilek a ani jednou mě ničím nenechal na holičkách. Tomuto vozidlu já dávám upřímně a ráda deset z deseti a to se mi moc často nestává.

Takže dámy, pokud hledáte šikovného, výkonného a zároveň velmi sympatického pomocníka, neváhejte a po Cliu Hybrid určitě sáhněte. Nechte se oslnit jeho elegancí a silou. Snad jen jedna věc stojí za kritickou připomínku: nikde jsem nenašla kam pohodlně odložit kabelku J

Autorka textu: Erika Hendrixová