CORSA-E

Díl první.

Opel Corsa-E, první čistě elektrický Opel novodobé historie. Tento "malý" Opel se nám stal společníkem pro několik příštích týdnů. Co všechno nabízí podle mě nejvíc sexy Opel všech dob?

Opel vždycky stavěl na 2 masově vyráběných modelech. Na Corse a na Astře. Na novou Astru zatím čekáme, ale nejnovější generace Corsy je tu s námi.

Podíváme-li se do historie Corsy, tak za ta léta prošla neuvěřitelnou proměnou a vývojem. Z ošklivého káčátka, které bylo pouze malým městským "přesunovadlem" z bodu A do bodu B, kdy měla pouze 4 kola a volant, jediný komfort bylo topení a stahovatelná okýnka, místa bylo tak maximálně pro 2 dospělé a 2 děti, se Corsa dostala až do současné podoby. Dnešní generace je plnohodnotné rodinné auto napěchované vší myslitelnou výbavou. Z malého autíčka, které bylo vhodné tak maximálně na nákup nebo na odvoz dětí do školy se stalo dospělé auto. Nejen, že je Corsa stále vhodná na vožení dětí do školy a na nákupy, ale navíc v ní přes týden můžete jezdit jako služebním autem v práci, o víkendu na výlety s rodinou tak ani v létě se s ní nemusíte bát vyrazit k moři na dovolenou.

Uvnitř najdete dostatek místa nejen na předních sedadlech, ale dospělý člověk se bez problému posadí i na zadní sedadla a není problém absolvovat vzadu i delší cestu. Současné generace Corsy má 2x větší kufr než její prapraprababička, takže převézt větší náklad nebo sbalenou rodinu na dovolenou není problém.

Absolutním vrcholem v nabídce současné Corsy je její čistě elektrické provedení Corsa-e. Corsa je doslova napěchovaná vší myslitelnou výbavou. Automatická dvouzonová klimatizace, navigace, bluetooth handsfree, kompletně elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívaný volant, full ledková světla s automatickým přepínáním dálkových světel, krásná kola z lehkých slitin, čelní, boční i hlavové airbagy, ABS, ESP, ASR, systém hlídání opuštění jízdího pruhu..........., a velkou spoustu dalších bezpečnostních pomocníků a komfortní výbavy.

Co elektrickou Corsu posílá na jinou úroveň je jízdní stabilita a jízdní vlastnosti. Ač má Corsa výborné jízdní vlastnosti i s klasickými spalovacími motory, tak elektrická Corsa je posunula až do říše snů. Díky umístění baterek do podlahy má elektrická Corsa nižší těžiště než její sestřičky se spalovacími motory a já si ji jízdními vlastnostmi dovolím přirovnat k motokáře. Občas si říkáte, že elektrická Corsa ohýbá zákony fyziky.

Výkon motoru je krásných 130 koní a na maximální nabití najedete přes 300 km. Takhle si představuji použitelné elektrické auto. Navíc elektrická Corsa má už i třífázové nabíjení, takže z vybitého auta na 80% nabití se dostanete během cca 30 až 40 minut. Natankování plynových aut zabere cca 10 až 15 minut (včetně placení) a to už oproti nabíjení není takový velký rozdíl. To všechno jsou hodnoty, které vás svádí začít přemýšlet o koupi čistě elektrického auta.

V porovnání s naftovými nebo benzinovými auty dojezd nevypadá ještě tak úžasně, ale když si vezmeme, že auta na CNG nebo LPG ujedou na jedno tankování do 400 km, tak v tu chvíli už se elektrická Corsa jeví jako zajímavá alternativa k těmto pohonům.

První čeho si při jízdě všimnete je nádherné ticho, jediné co slyšíte je ve vyšších rychlostech tlumený zvuk odvalujících se kol, ale to je tak všechno co můžete zaslechnou. Díky preciznímu zpracování interiér nevydá jediný pazvuk, jediné příjemné zvuky se linou z reproduktorů a je to jako by jste si pouštěli hudbu doma v obýváku.

Po týdnu s elektrickou Corsou jsme plni jen a jen pozitivních dojmů. Nemůžeme se nabažit jízdních vlastností. Jednak Corsa výborně zrychluje, to jak ostatním autům odjedete na semaforech je skoro neuvěřitelné. Zatáčky Corsa projíždí jak po kolejích a ikdyž je ráno zima, tak nabití baterie neklesá. Mám jistotu, že když ji večer dobiju na 95%, ráno mám k dispozici minimálně 90% a to navíc usedám do vyhřátého auta. Ano Corsa má programovatelné topení, takže si stačí jen nastavit v kolik má být připravená a vyhřátá. Navíc toto si nastavíte v týdenním režimu, takže každý den na Vás v konkrétní čas čeká odmražené a vyhřáté auto. Takhle nějak si představuju pokrok budoucnosti.

Těště se na další informace a další zkušenosti s elektrickou Corsou.


Autor textu: Zdeněk Tomeš, šéfredaktor