DS 7 CROSSBACK

Díl první.

Konečně je to tu. Dostalo se nám do ruky DS 7 Crossback, sice jen s pohonem předních kol a dvoulitrovým naftovým motorem, ale zároveň s osmi stupňovým automatem. Jelikož v DS 3 Crossback tato převodovka fungovala velmi dobře, jsme zvědaví jak si dvoulitr spojený s touto převodovkou poradí s tak velkým autem jako je DS 7 Crossback. Navíc před DéeSem stojí nelehký úkol, protože v dnešní době je to nejluxusnější Francouzské auto a já s kolegou na dlouhé cesty využíváme Citröen C6, který ve své době byl také nejluxusnější Francouzské auto - pod kapotou 6 válců, 2 turba a šesti stupňový automat Aisin, podvozek u C6ky jistí hydropneumatické pérování poslední generace, takže to u nás DS 7 nebude mít lehké. Nároky a očekávání máme opravdu vysoké.

Je to druhé DéeSo co díky vstřícnému přístupu ředitelky DS ČR paní Martiny Bedrnové máme na delší dobu. Příchod zimního počasí nemohl být načasovaný lépe, díky tomu zkoušíme co si DéeSo nechá líbit a věřte nebo ne, zatím jsme ho ještě ani jednou nezahrabali a pokaždé jsme dojeli všude kam jsme chtěli. Podotýkám, má pohon pouze přední nápravy.

Musím říct, že DéeSo se své role zhostilo s jistotou a hrdostí. Každý kilometr nám dává najevo, že odkazu svého pradědečka, DS 19, se zhostilo s důstojností a věřím, že kdyby si dnes Fantomas vybíral své nové služební auto, tak by sáhl právě po DS 7 Crossback.

Už díky menší DS 3 Crossback jsme věděli, že designéři DS Automobiles jsou mistři svého oboru, DS 7 Crossback opět vtiskli nezaměnitelný výraz a určitě si ji nespletete s jiným autem. Podle mě je krásná a elegantní, linie karoserie se nádherně doplňují a ať se díváte odkudkoliv, to auto je krásné ze všech stran.

Po usednutí do interiéru si přijdete jak v jiném světě. Od okolního světa Vás izolují vrstvená skla, sedadla jsou snad ještě lepší než křesla doma, ale pozor, jsou perfektně vytvarovaná, takže podepírají jak nohy, tak celá záda, drží tělo v ideální poloze i při sportovní jízdě a co je třešnička na dortu, můžete si pustit i masáž, takže si vás DéeSo opravdu rozmazluje.

Palubní deska nejen, že je perfektně přehledná, ale vypadá jako by ji vyráběli ručně, žádná sériovka, je poctivě obšitá kůží, všechny švy a přechody přesně lícují, kombinace kůže a plastů se pěkně doplňují a lahodí vašemu oku.

Středový displej je obrovský a intuitivně se ovládá, displej před volantem je přesně tak akorát veliký, aby jste na něm pohodlně zobrazili navigaci a nebo noční vidění, pro bezpečnou jízdu v noci báječný doplněk. Audiosystém hraje čistě a doslova si užíváte poslechu hudby. Basy, výšky, mluvené slovo, smyčce nebo bubny, to vše zní tak jak má a hlavně přirozeně, žádné dunění nebo výšky, co Vám trhají uši, prostě luxus, klid a pohoda, to na Vás dýchá z celého interiéru.

Co mě ale opravdu překvapilo je chování podvozku. Ač je DS 7 Crossback na "železe" (tlumiče a pružiny, žádná hydropneumatika), tak v komfortním režimu si auto jen tak pluje po silnici, neřešíte nerovnosti, rolety nebo díry, podvozek to vše perfektně odfiltruje, takže cítíte zhoupnutí a v klidu jedete dál. Pro změnu ve sportu podvozek přitvrdí a můžete si dovolit i pěkně rychle projet esíčka a dá vám zapomenout na velikost auta.

Zítra si DS 7 Crossback převezme naše dámská polovina redakce, takže budete mít pohled na auto jak z mužského pohledu, tak ale i ze ženského, myslím si, že se máte na co těšit.


Autor textu: Zdeněk Tomeš, šéfredaktor