DS7 CROSSBACK E-TENSE 4X4

Vrchol luxusu, co to vlastně je? Bentley? Rolls-Royce? Mercedes, BMW nebo Audi? Range Rover, Jaguar nebo Cadilac. Všechna tato auta jsou pro spoustu lidí někdy vysněným vrcholem za jakým směřují nebo vysněným, ale bohužel nedosažitelným vrcholem jejich automobilového života.

Zvykli jsme si tato auta běžně potkávat na silnicích. Některá pořád, jiná občas a pak tu jsou takové ty osobní automobilové svátky, kdy potkáte auto, kterých u nás jezdí jen pár. My máme to obrovské štěstí, že se můžeme obohacovat jízdními zážitky ještě jedné mladé automobilky. Touto automobilkou je DS Automobiles. Jejich auta potkáváme na silnicích čím dál častěji a doufám, že jich bude víc a víc.

V roce 2014 se nás spousta podivila, že Citroen měl odvahu založit samostatnou automobilku soustředící se pouze na výrobu luxusních automobilů. DS Automobiles je sice mladá automobilka, ale dostala do vínku to nejlepší z celého koncernu PSA, navázala na odkaz stařičké DS 19 a jde svou cestou stále vpřed.

My jsme si užívali testování vlajkové lodi DS7 Crossback E-tense 4x4. Dovolím si říct, že je to naprostý vrchol francouzského luxusu. Tohle auto si Vás dokáže hýčkat tak neuvěřitelným způsobem, že při jeho řízení se octnete v jiném světě. Upřímně tohle zažívám pouze při řízení našeho youngtimeru Citroënu C6.

DS7 Crossback E-tense 4x4 si nespletete s jiným autem. Má tak specifický design, že je nezaměnitelná. Maska, světla, boční silueta..... vše je trochu jinak. Opravdu mě nenapadá jediné auto, co by bylo alespoň trochu podobné. Často, když testujeme nějaké auto, tak najdete alespoň jednu část nebo díl, kde je evidentní, že rozpočtáři řekli "tohle ne, to uděláte jinak a levněji". U DéeSa je to podle nás přesně naopak. "Vy jste tu palubku nepotáhli kůží? Nepoužili jste ty nejlepší reproduktory co se dají sehnat? Tak to ne pánové, znovu, lépe a kvalitněji"

Ano, u DS7 Crossback E-tense 4x4 nenajdete nic, co by mluvilo o jakékoliv úspoře nákladů, nic co by bylo ošizené nebo nedotažené. Už jen když přijdete k autu a auto se odemkne. Krom zablikání Vás přivítá barevná symfonie předních světel. Posadíte se do luxusních kožených křesílek, ta si Vás hýčkají jak vyhříváním tak chlazením. Najít polohu za volantem je dílo okamžiku a je jedno jestli měříte 155 cm nebo 210 cm. Ať sáhnete kamkoliv, dotýkáte se pouze kůže nebo plastů s neuvěřitelnou povrchovou úpravou. Prostě radost čerpat krásu nejen očima, ale i dotykem.

Po nastartování slyšíte jen hudbu, DS7 Crossback E-tense 4x4 je totiž Plug-in hybrid. Na jedno nabití ujede až 50 km a to není jen marketingová fráze, to je skutečnost. Na to, aby jste si skočili na nákup nebo jeli do práce jen na elektriku to bohatě stačí. Navíc tu neřešíte jestli Vám baterka dá nebo nedá. S dvěma elektromotory je totiž spojena benzínová jedna šestka. Jakmile se baterie vybije, motor neslyšně naskočí a jedete dál.

Můžete si vybírat mezi čistě elektrickým pohonem nebo vše necháte na elektronice a jedete v hybridním režimu. Můžete si na jedné straně užívat ticha a pohody a na druhé straně pouhým stiskem tlačítka se z obra stane vymakaný sportovec.

DS7 Crossback E-tense 4x4 má celkový výkon 300 koní a přes 500 newtonmerů točivý moment. To už je víc než slušné stádo plnokrevníků. Nevěřili by jste, jak rychle se dají 2 tuny hmotnosti přesunout z bodu A do bodu B. Rychle, tiše a neuvěřitelně pohodlně.

Pohodlí, to je snad druhé jméno DS7 Crossback E-tense 4x4. DéeSo má nejen tlumiče s hydraulickými dorazy, ale navíc mají proměnlivou charakteristiku tlumičů. Co je opravdu bomba, je jejich propojení s kamerou, která neustále skenuje 150 metrů povrhu před Vámi a tak s předstihem nastavuje účinnost tlumičů.

Když se tohle všechno sečte, vy nejedete, vznášíte se na létajícím koberci. Vy si vlastně můžete vybrat, jestli se chcete "jen" vznášet, nebo jestli ten létající koberec má mít tryskový pohon.

Je neuvěřitelné jak lehce a s jakou elegancí se dokážou pohybovat 2 tuny luxusu po našich silnicích. Lehce, bezpečně a s malými provozními náklady. Víte kolik si DéeSo vezme benzínu na 100 km? Při normální jízdě mu stačí 7 litrů naturalu 95. Ve chvíli, kdy začnete sportovat se spotřeba zvedne na stále krásných 8 až 9 litrů ale to se bavíme o jízdě brzda plyn.

S DS7 Crossback E-tense 4x4 jsme najeli několik tisíc kilometrů a věřte nám, že jsme si užívali každý, každičký kilometr. Je jedno jestli jedete "jen" do sousedního města nebo strávíte za volantem celý den a ujedete stovky kilometrů. Pokaždé z auta vystoupíte odpočatí a svěží. To nejen díky skvělým jízdním vlastnostem, lehkosti ovládání, ale i díky vyspělým jízdním asistentů, kteří Vám opravdu pomáhají a skvěle asistují.

Jeden z asistentů si zaslouží vyzdvihnout. Noční vidění. Podle mě nejlepší asistent jaký kdy kdo vymyslel. Ač světla promění noc v den, tak díky nočnímu vidění je jízda v noci na úplně jiné úrovni. Systém neustále hlídá prostor před Vámi a jakékoliv nebezpečí označí. Všechno vidíte mnohem dříve než by jste si všimli. Lidi, zvířata, auta..... prostě všechno okolo vás i to, co je schované pod příkrovem noci. Vše co je v bezpečné vzdálenosti je bílé, co představuje potenciální nebezpečí je v oranžovém rámečku a to co je nebezpečné je červeně ohraničené. Jednoduché, přehledné a hlavně bezpečné. Noční vidění povyšuje bezpečnost na úplně jinou úroveň.

Říká se, že by jsme měli alespoň jednou za život vylézt na Říp a na Sněžku. Já si dovolím k tomu přidat ještě jedno. Alespoň jednou za život by jste si měli vyzkoušet auto od DS Automobiles a ideálně DS7 Crossback E-tense 4x4

Autor textu: Zdeněk Tomeš, šéfredaktor