ë-SpaceTourer

Elektrický Citroën ë-SpaceTourer si zachoval všechny přednosti klasického naftového SpaceTourera díky elektromotoru přidal pár příjemných novinek a překvapení.

Už když jsme testovali naftový SpaceTourer, byli jsme mile překvapeni, že tak velké "dodávkovité" auto se chová jako běžný rodinný kombík. Jen s tím rozdílem, že musíte být opravdu velká rodina, aby jste využili všechen prostor, co SpaceTourer nabízí.

První čeho si všimnete jako řidič, je že se auto chová úplně jinak, mnohem lépe, než by jste čekali. Má agilnější jízdní vlastnosti, lépe se chová v zatáčkách, krásně sedí, drží stopu a jízda je taková měkčí, místy houpavější. Tohle je Citroën jak má být. Auto si Vás doslova hýčká. Uvelebíte se v prostorných pohodlných sedačkách, při jízdě neslyšíte vůbec nic, kromě hudby z kvalitního audiosystému

To je obrovská výhoda elektrických aut. Motor neslyšíte, rekce na přidání plynu okamžité a výkon 136 koní je na takové auto naprosto dostačující. Sice při rozjezdu netrháte asfalt, ale na předjetí to bohatě stačí. Navíc díky volbě jízdních režimů si můžete přepínat mezi 3 jízdními režimy. Máte k dispozici Eko, Normal a Power. Po chvíli zjistíte, že 99% všech jízd odjedete na "Normal" a power využijete buď v plném obsazení nebo při náhlé potřebě rychle předjet.

Citroën oficiálně udává dojezd 230 až 330 km, podle velikosti baterky. My jsme měli auto vybavené větší 75 kWh baterií (základ je 50 kWh) a neměli jsme problém najet okolo 300 km. Většinou se jednalo o rychlejší přesuny a nebo předváděcí jízdy. Ano, Citroën ë-SpaceTourer vzbuzoval pozornost a spoustu údivů. Na osobní elektrická auta si lidé zvykli, ale elektrické dodávky stále působí tak trochu jako zjevení z jiného světa.

ë-SpaceTourer je taková zajímavá kombinace analogo-digitálního auta. Na jednu stranu máte v autě veškerou možnou výbavu na jakou si vzpomenete. Kožená křesílka, navíc vyhřívaná a s masážní funkcí, velmi dobrou navigaci, bluetooth, vytáčení hlasem, vícezónovou klimatizaci, dotykový displej infotainmentu a světe div se, přístroje před volantem mají klasické ručičky, pouze jeden malý displej mezi klasickými budíky. To mě baví, je to jednoduché, přehledné a intuitivní.

Ono těch vychytávek je u elektrického ë-SpaceToureru víc. Třeba klimatizace nebo topení. Můžete si je zapnout kdykoliv chcete i při vypnutém motoru a co víc můžete si naprogramovat jak chlazení tak vyhřátí auta na určitou hodinu, navíc na celý týden dopředu.

Analogo-digitální kombinace pokračuje i s konektivitou auta. Nejen, že si můžete zrcadlit telefon na displeji rádia, ale Citroën má ke svým elektrickým autům, včetně ë-SpaceTourera, i povedenou mobilní aplikaci MyCITROËN. V té si přes mobil můžete kontrolovat stav baterie, aktuální dojezd, můžete si naprogramovat odložené nabíjení nebo naprogramovat vyhřátí či vychlazení kabiny.

Jsou to sice drobnosti, co nabízí ë-SpaceTourer oproti naftové verzi, ale právě tyhle drobnosti posouvají ë-SpaceTourer ještě o patro výš a dělají z něj nadprůměrně přívětivé auto. Právě tyhle drobnosti Vás dokážou motivovat ke koupi elektrické verze a ne naftové.

S kolegy v redakci jsme se shodli, že až budeme potřebovat vícemístné auto, tak ë-SpaceTourer je velmi žhavým kandidátem. Všem co uvažují o koupi více než 5 místného auta a mají rádi výzvy, nebo patříte mezi vyznavače elektrického pohonu, vyzkoušejte ë-SpaceTourer.