Elektromobilita

Říká Vám něco adresa U Kunratického lesa 1801, Praha 11? Pro někoho to asi bude jen jedna z tisíců pražských adres, místní si možná vybaví restauraci Spojovna, ale elektromobilisté zajisté zbystřili, protože na této adrese se nedávno udála takřka historická událost.

Ano hádáte správně, na tomto místě Pražská energetika spustila další nabíjecí místo. No ono se nedá říct jen "další". Ono toto nabíjecí místo má několik přídomků.

Pro Pražskou energetiku je to jubilejní místo. V její síti dobíjecích stanic PREpoint je to nabíjecí stanice s pořadovým číslem 300. A ta třístovka je zároveň i nabíjecí výkon této stanice.

Věřím, že řidičům jezdícím s konvenčními vozy toto číslo nic neřekne, ale pro elektromobilisty je to takřka zaklínací formule..... 300 KW/h......

Přátelé, pakliže takový dobíjecí výkon podporuje i Vaše auto, nabíjení se již dostává na úroveň tankování auta, které jezdí třeba na CNG nebo LPG. Je to tak, člověk už neřeší, jestli je to 5 minut nebo 15 minut, 20 minut, tuto dobu stejně na každé čerpací stanici strávíte tak jako tak.

My jsme při otevření stanice vyzkoušeli dobíjení na testovacím Citroënu Jumpy. Testovaný Citroën Jumpy ještě bohužel patří ke starší generaci elektrických pohonů, takže tak vysoký dobíjecí výkon neumí zužitkovat, ale i tak bylo nabíjení velmi rychlé a během půl hodiny na nabíječce jsme mohli odjet s baterií nabitou na více než 80% a to je to oč tu běží.

To je přesně ta doba, kterou je běžný řidič ochotný "obětovat" na nabíjení. Za tu půlhodinku vyřídíte telefon, nějaký ten email a hlavně se protáhnete.

Těšíme se, až takových nabíječek bude po celé republice víc a víc. Pak začne elektromobilita dávat smysl i dlouhých cestách, kde jsou z našeho pohledu auta s konvenčními pohony stále ve vedení.

Připravujeme pro Vás další články věnované nejen této "nabíječce", ale celkově elektromobilitě, jak se žije s elektromobilem a hlavně, jestli zvládneme po celé republice fungovat pouze s jedním nabíjecím čipem od jednoho poskytovatele energie. Shodou okolností právě s čipem od PRE. K tomu dokončujeme porovnávací test tří vozidel na různé typy pohonů - nafta, CNG a elektřina, jak si tři úplně rozdílná auta vedla v přímém porovnání? Již brzy se nejen dočtete, ale i uvidíte