ID.3

Volkswagen ID.3, nová éra koncernu VW a Volkswagenu jako takového. První auto Volkswagenu, které neprodukuje žádné emise. Co tak řidič milující spalovací motory, vůni benzínu a kouř spálených pneumatik může říct o ID.3? Můžu říct jen jedno, toto auto je pro mě velké a milé překvapení.

Nejen já, ale i ostatní kolegové jsme byli hodně zvědaví, jak se ID.3 ukáže. Dovolím si říct, že zkušeností s elektrickými vozy máme docela dost a v redakci jsme už s nejedním strávili tisíce kilometrů za volantem. Je úžasné sledovat, jak jde vývoj kupředu a jak se kdysi zatracovaná auta dostávají do popředí zájmu a jak se jednotlivé automobilky vypořádávají s novou technologií.

ID.3 Vás především zaujme designem a svou elegancí. Dle mého názoru se Volkswagen ID.3 společně se Škodou Eniaq iV a Peugeoty 208 a 2008 řadí mezi nejhezčí elektrické vozy na našem trhu. Do nedávna čistě elektrické modely vypadaly jako z jiného světa, ale právě tyto vozy v sobě snoubí nejen eleganci, ale i sportovní vzhled.

V devadesátých létech byl ikonou využitého vnitřního prostoru Fiat Punto. Kdykoliv jste do něj sedli, připadali jste si, že jste v mnohem větším autě. Tohle samé je Volkswagen ID.3. Zvenčí Golf, uvnitř Passat. Ano, je to tak, Volkswagen právě počínaje ID trojkou postavil interiér úplně jinak.

Všude je dostatek místa, sedačky příjemně obepínají tělo a je jedno jestli sedíte vepředu nebo vzadu, všude je Vám příjemně. Tady je opět Volkswagen Volkswagenem. Všechny ovládací prvky jsou přesně tam, kde je čekáte, všechno je v dosahu, loketní opěrka je pod rukou přesně tak, jako by ji dělali přesně podle Vás.

Prostorem překvapení nekončí. V ID.3 je vidět, že si konstruktéři pohrávali s každým detailem, všechny materiály jsou moc příjemné na dotek, všechno lícuje, jak kdyby spáry byly podle pravítka, nic nevrže, ani neskřípe. Už jen detail pedálů. Je škoda na ně šlapat. Je to jeden z těch drobných detailů díky kterým si auto zamilujete.

K tomu přidejte LED pásek pod čelním oknem, který Vám připomene, že se blíží odbočka (pokud jedete podle navigace), velmi povedený 3D Head up displej, navigační hlášení, co se promítají přes čelní sklo..... radost jezdit.

Co by ale byla dobrá elektronika a pohoda na palubě bez patřičných jízdních vlastností a bez výkonného motoru. Motor si necháme na konec, teď ještě něco o jízdních vlastnostech.

Takový úsměv na tváři jako mě vykouzlil Volkswagen ID.3 mě naposledy vyčarovalo DS7 Crossback E-tense. S každým přidáním plynu cítíte, že auto má dostatek síly, je jedno jestli jedete 50 nebo 120, šlápnete na plyn a cítíte jak auto vystřelí a hlavně, pořád má dost síly třeba na předjížděcí manévr. Díky pohonu zadních kol má ID.3 neuvěřitelný rejd, otočíte se doslova na pětníku.

Víte co je na ID trojce nejlepší? Zábava za volantem. Nikdy bych nevěřil, že tohle řeknu právě o elektrickém autě a právě o Volkswagenu. Jízdní vlastnosti jsou sice doslova profesorské, ale stačí vypnout elektroniku, citlivou nohu na plynu a rázem máte plné ruce zábavy. Tohle dokáže jen auto s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Volkswagene DOBŘE!!!!!!!!! To s jakou chutí se auto vrhá do zatáček, jak ho cítíte a dokonce i jakou cítíte odezvu od volantu......... To se nedá popisovat, to se musí zažít.

Víte co je ještě jedna silná stránka ID.3? Je to jeho dojezd. Přátelé, ID.3 NELŽE v udávaném dojezdu, naopak, když jsem vyjížděl na testovací trasu, řekl jsem si, že nikde nebudu nabíjet, pojedu jako s běžným osobákem a před sebou jsem měl trasu dlouhou 390 km. Dojezd ukazoval 420 km, takže to byla výzva.

Jen pro Vaší představu co mělo ídéčko před sebou: Start na Vysočině, 40 km dálnice D1, cesta přes Kolín do Krkonoš a zpátky přes Pardubice opět na Vysočinu. Žádná eko jízda, ale svižní tempo, když bylo potřeba předjet, předjelo se, na dálnici 130 na tempomat, prostě běžný den běžného řidiče za volantem.

Jak to dopadlo? Celkově najeto 420 km a na palubní desce stále svítil dojezd 20 km. Nejen pro mě velké a hlavně milé překvapení.

Dojezd, rychlost nabíjení, přívětivá obsluha, to všechno dělá z ID trojky skvělého parťáka na cesty. ID.3 je prvním čistě elektrickým autem od Volkswagenu, jeho vývoj a uvedení na trh trvalo docela dlouho, ale vyplatilo se počkat. Cena startuje pod 900 tis a to už jsme na úrovni Superbu, to zní zajímavě, ne?