INSIGNIA GSI

Magická písmena GSi, jak velkým snem pro nás dříve narozené byl Opel Kadett GSi nebo později Opel Astra GSi. Tato tři písmenka vždy u Opelu zaručovala velký motor, rychlé auto, sportovního ducha a sportovní interiér a exteriér. Když nám byla k testu nabídnutá Insignia GSi nezaváhali jsme ani na vteřinu.

U Insignie GSi Opel vsadil na jistotu. Pod kapotu se nastěhoval přeplňovaný dvoulitr s výkonem víc jak 200 koní, temperament krotí obrovské kotouče Brembo, tělo drží perfektní a pohodlné skořepiny a to vše jistí pohon 4x4.

Už první pohled nás jistí v tom, že tohle nebude tak obyčejný cesťák jen s větším motorem. Široký a nízký posaz dávají lecos tušit. Velká kola, přes čelní okno prosvítají otvory ve skořepinách pro vícebodové pásy....... Prostě z Opelu doslova tryskají emoce a to se mě líbí.

Nebudu se zaměřovat na popisování interiéru a užitných vlastností Insignie. Ostatně stále je to velké auto s velkým kufrem, perfektní variabilitou interiéru a spoustou místa všude okolo vás. Podle mě je u GéeSíčka nejdůležitější všechno jiné, než praktičnost a variabilita. Opel to všechno u Insignie skloubil takřka dokonale.

Tak nejdřív motor. Na volnoběh a v nízkých otáčkách ho skoro neslyšíte, ovšem někde od 3.500 až 4.000 otáček začíná burácet a je jako šelma a otáčky letí až do červeného pole, tj. do 6.500 a co je důležité, celou dobu výkon graduje a neupadá. Je pravda, že Insignia letí jako vítr jen na první 3 rychlostní stupně, pak už se stává spíše "jen" velmi svižnou, ale to nevadí, protože ona na 3 jede hoooodně přes stovku, takže to nijak neubírá na zážitku, spíš naopak.

Opel Insignia GSi není sporťák, je to spíš precizní cestovní GéTéčko, se kterým se velmi svižně a pohodlně dostanete z bodu A do bohu B. Když přijde zatáčkovitý úsek, tak tam je Insignia jako ryba ve vodě. Vrhá se do zatáček, krásně je vykreslí a vystřelí ven jako střela.

Zážitek podtrhují perfektní skořepiny. Tyto skořepiny navíc mají certifikát AGR (pro ty co neznají, vysvětlení níže). V těchto sedačkách se opravdu moc pohodlně sedí, nikde netlačí a přitom drží tělo jako by jste seděli v opravdových závodních sedačkách. K tomu všemu Vám hraje hudba z audiosystému dodaným společností BOSE. Klima udržuje příjemnou teplotu interiéru........ No co víc si může člověk přát.

Snad jen strýčka vlastnícího ropná pole, protože jakmile začnete využívat výkon a potenciál motoru, spotřeba z pohodových 7,5 litru letí vysoko před 10, ale řekněte sami, stádo více jak 200 koní nebude jen o senu a o vodě. Navíc, takové auto si nekupujete kvůli nízké spotřebě, ale kvůli zážitkům a těch Vám Opel Insignia naservíruje víc než dost.

Autor textu: Zdeněk Tomeš, šéfredaktor 

AGR "Aktion Gesunder Rucken e. V" (Kampaň pro zdravá záda) bylo založeno v roce 1995 jako sdružení německých odborníků z oblasti prevence a léčby onemocnění zad. Náplní tohoto sdružení je certifikace výrobků snižující negativní vlivy na záda svých uživatelů