NOVÝ CROSSLAND

Opel Crossland podruhé. Tento příjemný malý velký Oplík se svou modernizací o něco přišel a něco získal.

O co přišel? Pouze o písmeno X ve svém názvu. Nyní už to není CrosslandX, ale už je to "jen" Crossland.

A co nový Opel Crossland získal? V první řadě je mnohem hezčí a sebevědomější. Crossland dostal nový předek a moc mu to prospělo. Světla ještě o trochu lépe svítí a ostře řezané rysy mu vyloženě sluší. Myslím si, že nový výraz se k celku hodí mnohem víc, uměl bych si představit i ostřeji rýsovaná zadní světla, ale to je spíš jen můj subjektivní dojem.

Další důležitou novinkou jsou výkonnější a úspornější motory. Ač se to nemusí na první pohled zdát, rozdíl mezi 81 KW u starého provedení a 96 KW u faceliftované verze je rozdíl asi jako by jste z pod kapotu dostali místo 1,2 litrového motoru minimálně 1,6ku. A světe div se, je to stále stará dobrá známá 1,2 dopovaná turbem.

Motor reaguje na sebemenší povel plynu, v táhlých stoupáních i při plném obsazení auta má stále dost síly a předjíždění i na krátkých rovinkách je dílem okamžiku. Takhle nějak si představuju dobře fungující motor a skromném objemu 1,2 litru.

Uvnitř zůstalo všechno při starém a to je dobře. Stále před sebou máte výborně přehlednou přístrojovou desku, ano píší přístrojovou, protože v Opelu Crossland stále máte 4 klasické přístroje a mezi nimi displej. Uprostřed palubní desky má své místo velký displej navigace a palubního infoteinmentu. Přes tento displej můžete nastavovat všechny funkce auta, ale ty nejdůležitější stále mají své samostatné ovladače.

Dvouzonová klimatizace má stále samostatný panel, stejně tak vypínání/zapínání systému startstop, line asist a další. Ve své podstatě v Opelu Crossland má vše své pevně dané místo a to mě v dnešní přetechnizované době opravdu těší. Nemám nic proti pokroku a digitalizaci, ale podle mě by určité ovladače měly zůstat a hlavně být nezávislé na displejích.

Toto si uvědomíte hlavně ve chvíli, kdy jedete v dopravní zácpě a rychle potřebujete přenastavit klimatizaci nebo deaktivovat start/stop. Takže pro Opel Crossland palec nahoru. Další velmi příjemná drobnost je zachování klasické ruční brzdy. Opět žádné servomotorky a elektronika, ale jen páka a lanko, jak prosté.

U Opelu Crossland vás zaujme i důvtip konstruktérů. Třeba jen odložení zadního plata je důmyslně vyřešené. Žádné položení na dno kufru nebo jeho pohození za přední sedadla, plato pěkně zašoupnete k opěradlům zadních sedadel, takže nehrozí ani poškození, ani jeho znečištění.

Všichni jsme si Opel Crossland oblíbili nejen pro jeho funkčnost a jednoduchost, ale i pro snadné nastupování a vystupování, takřka nerušený výhled všemi směry. Opel opět potvrzuje, že umí nastavit podvozek. Crossland i přes vyšší stavbu karoserie má jisté jízdní vlastnosti, nijak přehnaně se v zatáčkách nenaklání a díky lehkému motoru se drží stopy jako dobrman kusu masa a nepustí se.

Naprosto chápeme, že Opelů Crossland vidíme na silnicích čím dál víc. Není se čemu divit, za své peníze dostanete vyspělé auto, které si ale stále zachovává svoji jednoduchost, intuitivní ovládání a hlavně výborně obestavěný vnitřní prostor. Je jedno, jestli potřebujete auto pro rodinu, pro obchoďáka nebo patříte mezi lidi, kteří pamatují ještě první polovinu minulého století. Každému z Vás ze sebe umí nabídnout to nejlepší.


Autor textu: Zdeněk Tomeš, šéfredaktor