Puma ST line

První testovaný Ford a hned šelma. Ano, Ford Puma, nejprodávanější model Fordu. Rozhodli jsme se zjistit proč tomu tak je.

Tak nejdříve design auta. Jak nemusím SUV a různé crossovery, tak Puma se mě líbí od první chvíle, co ji Ford začal vyrábět. Vyvážené tvary, malý přední i zadní převis slibuje dobré jízdní vlastnosti. Slušivá modrá metalíza a k tomu STline paket. Předzvěst toho, že 14 dní s Pumou bude přinejmenším příjemně strávených 14 dní.

Nebylo to jen příjemných řidičských 14 dní, bylo to navíc zábavných 14 dní a co víc, Puma ve Vás probudí emoce a to je v dnešní době, kdy jsou auta čím dál víc svázaná všemi nesmyslnými regulemi a předpisy, co produkují úředníci EU něco nevídaného.

Vezměme to pěkně popořádku. Ford Pumu postavil naprosto racionálně. Rozměry z venku - tak akorát malé, aby jste se všude vešli, ale uvnitř velké a pohodlné auto pro větší rodinu nebo 4 dospělé.

Ze všech Fordů mě současná maska nejvíc sedí právě na Pumu. Maska, světla, ostře řezané rysy nárazníku právě u Pumy to vše Ford sladil ve slušivý celek. Ford dbal i na praktické "velké" maličkosti - dveře se doširoka otevírají, ve velkých zpětných zrcátkách máte dokonalý přehled o dění okolo auta a přístup do kufru? On vlastně kufr je tou pomyslnou třešničkou na dortu.

To, že se páté dveře otevírají dostatečně vysoko a hrana dveří nehrozí ani urostlé jedince, to očekáváte, ale milé překvapení v podobě automaticky zvednuté krycí rolety kufru je vážně skvělá a praktická myšlenka. To co Vás ale čeká po pohledu pod roletu, to je něco neskutečného. Při pohledu na řešení kufru v Pumě bledne závistí i kdejaké škodovácké simply clever řešení. Podlážka pro dvojité dno kufru je celkem běžná, ale když podlážku zvednete nebo odstraníte, čeká vás doslova a do písmene bezedná díra kam snad na stojáka převezete i mladou palmu.

Je to jako by Ford vyslyšel všechny české chalupáře, sportovce, lyžaře, fotbalisty..... no prostě všechny, kdo občas potřebují převézt něco špinavého, mokrého, zabláceného..... Kamarád rybář to vystihl naprosto dokonale - "Tak tohle auto mít, už nenosím na ryby kýbl, házel bych je zrovna do kufru". Ptáte se jak ho to napadlo? Uvidíte v galerii, Ford vymyslel naprosto jednoduché, ale geniální řešení dna kufru

Neberte to špatně, není to nic proti škodovce, ale Škodovka by na stáž do Fordu mohla poslat i tvůrce infoteinmentu. Za celých 14 dní jsme nezaznamenali jediné zaškobrtnutí, ani jednou nám obrazovka nezamrzla, zadávání navigace je intuitivnější a grafika mnohem povedenější než v celém koncernu VW.

Přidejte si pohodlné sedačky bočním vedením tak akorát, volant skvěle padnoucí do ruky, všechny ovladače akorát v dosahu a po ruce..... Ke spokojenosti už zbývá jen silný motor, ptáte se, jestli ho Puma má? Ano, má a představte si, že o litrovém tříválci se nebojím říct, že je to motor silný, dynamický a střídmý ve spotřebě.

Ford kromě špičkového provedení ST nabízí pro všechna provedení "jen" litrový tříválec. Tento tříválec je doplněný elektromotorem. Elektromotor je to, co z běžného přeplňovaného litru udělalo hrdě bijící srdce. Srdce, které nedostane infarkt při předjíždění nebo před větším kopcem.

S Pumou jsme najeli hodně přes 1.000 km a ani jednou se nám nestalo, že by jsme pocítili nedostatek výkonu nebo neochotu jít do otáček. Právě naopak, i na šestku má motor neuvěřitelnou chuť do života. Dálniční 130ku drží s přehledem kopec nekopec i v plném obsazení a na letišti ručička rychloměru atakoval 200 Km/h. Že to dříve bývaly lovné vody jen pro dvoulitry? Kdeže ty časy jsou.

Pryč jsou doby, kdy jsme Fordu vytýkali malé displeje infoteinmentu, zastaralou grafiku displejů nebo spoustu ovladačů, líný motor nebo nejisté jízdní vlastnosti.

Ford se s Pumou vrátil ke kořenům. Puma si nehraje na to co by mohla být, ale servíruje nám všechno dobré co v ní je. To je přesně to, co člověk očekává od auta. Puma je skvělý parťák na jakékoliv cesty, ať do práce nebo na dovolenou. V Pumě si užíváte každý kilometr a my můžeme jen doporučit jít si Pumu vyzkoušet.