Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor, menší brácha Fordu F-150 Raptor. Slyšeli jsme o něm hodně, četli jsme o něm hodně, ale to jaké je to auto ve skutečnosti, to jsme konečně mohli zjistit na vlastní kůži.

Ještě teď se při myšlenkách na Ranger Raptor usmíváme a těšíme se na jeho velký video test.

S Raptorem jsme si užili každičkou vteřinu. Raptor jede nádherně nejen po silnici, ale v terénu je to naprostý koncert. To co jsem si dovolil s Raptorem si dovolím jen s jedním jediným autem, s klasickým Jeepem.

Ford tvrdí, že Ranger Raptor není pouze opticky vylepšená verze pracovního auta. Auto si vzali do parády lidé z Fordu Performance a celé ho předělali a věřte, že je to znát.

Ford Performance předělal podvozek, auto dostalo větší a širší kola, rozšířené blatníky, polozávodní odpružení (tlumiče Fox), Raptor má i zvýšenou světlou výšku a celkově je znát, že auto je notně zesílené, vystužené a připravené na kdejakou šílenost.

Řekněte sami, s jakým autem by jste se odvážili jezdit po čerstvě sklizeném kukuřičném poli na plný plyn. Chvílemi se ručička rychloměru pohybovala i za hranou dálničního limitu a Raptor se jen plavmo přenášel přes nerovnosti, na kterých by jste nemohli ani pořádně chodit.

Raptoru nedělalo problémy jezdit přes meze, úvozy a to všechno bez ohledu na kameny, díry nebo terénní nerovnosti. Na jízdu po 3 kolech nebo s bočním náklonem, kdy vás v sedadle nechtějí udržet už ani bezpečnostní pásy, na to už chce mít opravdu velmi dobře postavené auto, to není pro běžné "leštěnky"

My jsme původně na pole jeli pouze udělat pár fotek a natočit pár záběrů, ale nakonec jsme na polích, loukách a v dalším terénu strávili celý den. Celý den jsme Raptora trápili, vyjezdili jsme celou nádrž a na autu doslova cítíte jak vás vybízí "pojeď znovu, rychleji, drsněji, neboj se a jdi do toho"

Od volantu cítíte perfektní odezvu, ale zároveň se Vám nerovnosti nesnaží vyrvat volant z ruky. Místa, kde z Vás běžný teréňák nebo pickup chtějí vytřást duši Raptor jede jak po rovném asfaltu.

Neodskočí, nazadrncá, prostě v klidu jede dál a rychleji než ostatní auta. Když už se dostanete do nesnází stačí otočným voličem nastavit systém jízdních režimů. Ten okamžitě přenastaví naladění pohonu na konkrétní terén a jedete dál. U Fordu mysleli takřka na všechno, takže si můžete krom silničního režimu vybrat i režim "tráva, bláto, písek, sníh, kameny" a pro drsňáky je tu i režim "baja" a to už je opravdu hardcore nastavení. No a pokud se přece jen dostanete do potíží a přeceníte jak své síly tak síly auta, ještě máte redukci a 100% mechanickou uzávěrku zadního diferenciálu, takže dokud nesedíte na břiše jako přikovaní, Raptora nic nezastaví.

To vše umocňuje výborně naladěný motor. Sice je to "jen" dvoulitr, ale dopovaný 2 turby, takže jeho výkon je 213 koní, točivý moment 500 Nm a je spojený s 10ti stupňovým automatem.

Už při nastartování Vás přivítá příjemně chraplavý zvuk, při jízdě po silnici ani necítíte, že převodovka řadí a v terénu???? To je koncert. Za celou dobu našeho blbnutí jsme řazení nechali výhradně na automatu. V každé situaci, v každé chvíli měla převodovka zařazený ten správný rychlostní stupeň a my se mohli soustředit jen a jízdu samotnou. Kdysi se říkalo, že automat do terénu nepatří, ale já říkám "patří".

V kombinaci jakou nabízí Ford Ranger Raptor si užijete každou jízdu. Je Vám jedno jestli jedete po silnici, polní cestou na chatu nebo jestli potřebujete něco těžkého převézt.

Za Raptora jsme zapřáhli i podval a odvezli jedno auto do servisu. Raptor táhnul víc než 2 tuny a odjel to se ctí. Celou D1 přeplachtil na tempomat (100 Km/h) a bylo mu jedno jestli jel po rovině, do kopce nebo z kopce, prostě na pohodu z bodu a do bodu B.

Pokud Vám na korbě stačí vozit něco málo přes 600 kg nákladu, tak místo běžného Rangeru jděte do Raptoru. Nebudete litovat, protože Ranger Raptor je značně návyková záležitost