SANDERO STEPWAY - DÍL DRUHÝ

Dacia Sandero Stepway podruhé a jinak. Tentokráte modrá a poháněná sice stejným litrovým tříválcem, ale tentokrát jen na benzín.

Asi je zbytečné rozepisovat se a opakovat o Sanderu to, co jsme napsali v minulém článku, spíš bych se zaměřil na rozdíly mezi jejími motory na LPG a Benzín.

Rozdíl mezi oběma motory je "pouhých" 10 koní, ale tento rozdíl takřka nepocítíte. Ony oba motory jedou velmi dobře. Největší rozdíl je ve spotřebě a v dojezdu.

S čistě benzinovým motorem ujedete na jednu nádrž přes 800 km. Ano to není vtip. Sandero má nádrž na 50 litrů benzínu. My s ním jezdili v průměru do 6 litrů, takže při normálním stylu je dojezd přes 800 km reálný.

Sandero s pohonem na LPG má sice jen 40ti litrovou nádrž na benzín, ale k tomu ještě další nádrž a to na 35 litů plynu (objem nádrže je větší, ale reálně do ní natankujete cca 35 litrů LPG). Podtrženo, sečteno, se Sanderem na LPG najedete při využití obou nádrží přes 1000 km. To už je cesta k moři na jedno natankování.

Dacii se s novým Sanderem povedl mistrovský kousek. Tak jako dříve byla pro rodiny relativně levná volba auta v podobě Favoritu nebo Felicie, dnes je to právě Sandero. Dacia už se dávno neřadí mezi okrajové automobilky. Pryč jsou doby, kdy hledala zákazníky jen díky ceně. Dacia se již nemusí podbízet cenou.

V současné době se Dacii podařilo najít neprosto dokonalý poměr ceny a užitné hodnoty. Dacia chytře šetří jen tam, kde to není vidět a jen tam, kde to nevadí. Mě osobně vůbec neuráží, že palubní deska nebo výplně dveří jsou plastové. Naopak, celé se to jednoduše a rychle meje. To, že do plastového monobloku palubky vložili pás látky, to byl geniální nápad. Celkem strohý interiér najednou získá úplně jiný nádech.

V autě je tak nějak najednou útulněji. Já v nových Daciích vidím stejnou cestu, jakou zvolila Škodovka v době, kdy vyráběla jedničkové Octavie a Fabie. Tím vůbec nechci srovnávat Dacii a Škodovku, nebo je nedej bože srovnávat. Já tím chci vyzdvihnout chytrou cestu, jakou se Dacia vydala.

Dacia nám ukázala, že není nezbytně nutné používat nejdražší a prémiové matriály. Palubka nemusí být na dotek měkká, nemusí používat na všechno veliké displeje atd. Ačkoliv je interiér plný plastů, tak ty jsou slušně slícované a hlavně, NEVRZAJÍ. Na to, že je Sandero jedno z nejlevnějších aut ve své třídě, má i kvalitní autorádio a hudbu si můžete pěkně vychutnat. Středový displej je naprosto jednoduchý, přehledný a hlavně obsahuje jen to, co potřebujete k jízdě.

Klimatizace má velké otočné ovladače, ostatní nastavení má svých pár tlačítek a to je vše. Tady se jen potvrzuje, že v jednoduchosti je krása.

Do Dacie Sandero sednete a na první pohled víte co a jak. Nic nehledáte, spárování mobilu s autem je otázka minuty a víte co je pecka? Za půl roku, co zkoušíme různé Dacie, se nám ještě ani jednou nerestartoval infoteinment nebo navigace. Vše funguje na první dobrou. Ruku na srdce, co by za to daly mnohé prémiové automobilky, aby vše fungovalo takhle dobře.

Momentálně máme na testování velkého bráchu Sandera Dacii Logan. Opět na LPG a opět si testování užíváme. Těšte se na další článek.

Autor textu: Zdeněk Tomeš, šéfredaktor