Třetí etapa za náma a opět to byly neskutečné nervy. Aleš Loprais s Martinem Macíkem pokračovali ve své krasojízdě a opět se celou etapu přetahovali o vítězství.
Organizátoři slibovali těžký Dakar a letos jim v tom pomohla i příroda. Nejenže letošní Dakar je extrémně obtížný od prvního kilometru, jak navigačně, tak terénem, Sainz nebo Loeb by mohli vyprávět, tak k obtížné trati se přidalo i šílené počasí.
Dnešní etapa měla být odpočinková. Organizátoři si uvědomili, že závodníci za sebou mají extrémní Chrono 48, kde auta jela 2 dny bez servisu, zítra a pozítří je na pořadu maratonská etapa a k tomu příroda ukázala svoji sílu, takže dnešní etapa byla zkrácená o více než 150 km na "pouhých" 327 km. V oblasti Al Henakiyah, kde se závodní karavana momentálně nachází, totiž zuří nejen větrné bouře, ale i vydatné deště.
Co by se na tak krátké etapě mohlo stát. A stalo se. Sebastien Loeb se přidal ke Carlosu Sainzovi a poslal svoji Dacii přes boudu, sice dopadnul lépe než Sainz, měl ztrátu "jen" asi 8 minut, ale následky kotrmelce se dozvíme až ze servisu při důkladné kontrole auta.
Martin Prokop měl technickou závadu a při opravě zadního kola ztratil víc než jednu a půl hodiny a motorkář Martin Michek několikrát bloudil, takže z odpočinkové etapy se stala noční můra
Na druhou stranu nám radost opět udělal Aleš Loprais. Ten své Iveco hnal cesto necestou, vlastně pískem a mezi kameny na hraně možného a nasadil vražedné tempo. S Martinem Macíkem se opět celou etapu přetahovali o vítězství
Dnes opět nebyl prostor na chyby. Každá chyba, byť sebemenší, každé zbytečné přibrždění nebo špatně zvolená stopa znamenají sekundy ztráty a ty se načítají.
Celkový rozdíl po celé etapě mezi prvním a druhým byl jen něco málo přes 5 minut a to je opravdu tempo jak ve WRC rally a to se stále bavíme o kamionech, které váží 9 tun
Mezi nástrahama se nejlépe propletl Aleš Loprais, dnes na Martina Macíka najel 5 minut a 20 vteřin a tak Aleš vyhrál svou první letošní etapu. Stáhnul tak Macíkův náskok na 3 minuty a 34 vteřin. S tím se dá pracovat a takový rozdíl se dá dojet.
Nebylo to však zadarmo, po dojezdu do cíle Aleš a jeho posádka zjistili, že měli totálně dorvané gumy, takže ještě, že etapa nebyla v původní délce.
Alešovo vítězství je o to cennější, že pro jeho navigátora Davida Křípala to bylo první etapové vítězství, takže radost je několikanásobná
Kluci gratulujeme a jen tak dál