2Kvě2024
Novinky :

      Dacia Sandero LPG

      Jeden litr, 100 plynových koní

      • 0
      • 4706

      Vyzrazovat na začátku příběhu jeho konec není nejlepší nápad. Čtenáři by se měli udržovat patřičně napjatí a děj by měl neustále
      gradovat, ovšem u Dacie Sandero Stepway se neudržím a už teď Vám prozradím, že takové příjemné překvapení jsme nečekali a už dlouho nezažili.  

      Měl jsem možnost jezdit několika starými Logany a starým Dusterem. Upřímně, lacinost, úspory, nedodělanost a nekvalita byly vidět všude. Slabé plachy karoserie takřka nemožné opravit, dílenské zpracování bych nazval spíše nezpracováním, místo sedaček lavice, nohy sice nebolely, ale zadek….. a to nemluvím o bočním vedení sedadel, ani náznak. Dynamika motorů byl pojem
      pouze na papíře. Prostě nuda, nuda, šeď, šeď. Můj dosavadní názor byl obejít tahle auta velikým obloukem a ani o nich
      nepřemýšlet. 

      Jenže na nové Dacie jsme od kolegů a přátel slyšeli pouze chválu a tak jsme se rozhodli zjistit, co je na tom pravdy. S importérem
      jsme se domluvili na zápůjčení, crossoveru Dacia Sandero STEPWAY a to rovnou na několik týdnů. Když už, tak ať ho prověříme jak nejdůkladněji to půjde.  

      Podle mě jsme dostali to nejlepší, co v současné době Sandero nabízí. Pod kapotou litrový turbomotor navíc spalující LPG, zvýšený
      podvozek, oplastovaná karoserie ve zlaté metalíze, takže žádná tuctovka nebo „šedá myš“, ale vyzývavé a nepřehlédnutelné auto. 

      V minulých testech jsme chválili Citroen, Opel i Peugeot, za to jak moc se zlepšily. Jenže to, co předvedla Dacia v podobě
      Nového Sandera, to zastiňuje úplně všechno a všechny.  

      Na první pohled má auto šmrnc, vypadá dynamicky, robustně a hlavně, ono je i krásné. Přední i zadní světla dostala LEDky. Přední sice jen na tlumená světla, ale to ničemu nevadí, ba naopak. Svítivost je perfektní, dálková světla halogenovou žárovkou také neurazí a hlavně, výhodu takového řešení si uvědomíte v zimně. Světla Vám totiž nezamrznou.  

      My jsme to velice důkladně prověřili. Užili jsme si víc než 100 km jízdu v opravdovém blizardu. Hustá chumelenice, vítr, mráz,
      z auta vysely rampouchy, celé omrzlé. Místo auta víceméně sněholedová koule. Právě díky klasickým halogenovým žárovkám dálkových světel jsme celou cestu velmi dobře viděli na cestu. Tímto blizardem jsme jeli i naší trojkovou „oktávkou“, ta má BiLEDková světla a s ní jsme museli několikrát zastavit a světla očistit, protože přes zmrzlý sníh od nich nebylo vidět. 

      Pod kapotou nás po celou dobu testu udivoval motor. Nové Sandero dostalo pouze benzínový tříválec o skromném objemu jednoho litru nadopovaný turbem. Můžete si zvolit buď benzínové provedení. které má 90 koní a nebo plynovou verzi (LPG) a ta má rovných 100 koní. Právě sto koňové provedení na LPG jsme dostali a narovinu, nad jiným motorem ani nepřemýšlejte. Jede výborně a odmění se Vám spotřebou jak z pohádky. Motor si bere okolo 8 litrů LPG plynu na 100 km, takže pro Vaši lepší představu, je to jako by jste jezdili za cca 3,5 litrů benzínu na 100 km. Co víc si člověk může přát. 

      Po celou dobu testu nás motor neustále překvapoval svým projevem, živostí a sílou. U litrového turbomotoru naprosto poprvé v životě prohlašuji, že motoru nejen, že věřím jeho 100 koní, ale myslím si, že jich má mnohem víc. Motor si s autem doslova hraje, i ve 120 Km/h podřadíte na čtyřku, šlápnete na to a Sandero vyletí kupředu, motor nevadne ani ve 150, ale ani ve 160 nebo 170, takhle agilně se nechovají ani motory věhlasnějších značek, než je Dacia. 

      Tomu všemu sekunduje pohodlný a jistý podvozek. Při sportovní jízdě sice zadek na nerovnostech mírně odskakuje, ale to už jsme
      Sandero dostávali do naprostých extrémů a dovolím si říct, že takhle běžný řidič Dacie nebude jezdit. Na české silnice je podle nás Sandero jako dělané. Přes díry se v klidu přenese, na velkých nerovnostech tlumiče nedostanete ani na dorazy, čtyři lidi se svezou naprosto pohodlně. My jsme jezdili i v pěti chlapech, píši chlapech, protože všichni máme okolo 100 kg a Sandero to nijak nepotrápilo, srdnatě se s námi vyrovnalo a spolehlivě nás vozilo všude kde bylo třeba. 

      Díky proměnlivému jarnímu počasí jsme se Sanderem zažili sníh a mráz, sluníčko a teploty přes 20 stupňů, silný déšť i mrholení a věřte, že ať bylo jakékoliv počasí, vždycky jsme si vymysleli důvod, proč někam musíme nutně zajet. 

      Všechny naše dojmy se do jednoho článku nevejdou, takže se těšte na další články, které pro Vás připravujeme.  

      Těšte se na další………………….  

      Predošlý PostCitroën ëSpaceTourer
      Ďalší PostOpel Crossland X
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť