5Kvě2024
Novinky :

      Renault Captur E-TECH

      Plug-in-hybrid poprvé

      • 0
      • 5081

      Renault Captur Plug-in Hybrid, další testovaný hybrid a další auto co nám potvrzuje, že každý výrobce na to jde úplně jinak. Týden před Capturem jsme testovali Hybridní Clio a tak jsme byli velmi zvědaví, jaký rozdíl mezi auty bude. Clio byl klasický hybrid, Captur je Plug-in Hybrid, čili na rozdíl od Clia můžete Captur nabíjet i ze zásuvky. Co to pro Vás znamená? Captur na čistě elektrický pohon zvládne ujet až 50 km. To není papírový dojezd, to je realita. My ho ovšem primárně nechtěli trápit ověřením dojezdu na elektriku. Nás hlavně zajímala efektivita provozu, jaký bude rozdíl mezi ním a Cliem a hlavně jaká je efektivita provozu Capturu. 

      Clio i Captur mají stejné pohonné jednotky, Captur si oproti Cliu polepšil o dalších 20 koní výkonu, takže Plug-in Hybridní Captur vám nabízí 160 koní. To už je na malé SUV slibná hodnota a napovídá to o jeho potenciálu. 

      Hned první den, co jsme Captura převzali, jsme vyrazili na noční projížďku. Z této projížďky vznikly i fotky. V první řadě jsme
      Captura nabili na 100%. To bylo první z mnoha příjemných překvapení. Oproti jinému konkurenčnímu testovanému Plug-in Hybridu, jehož nabíjení trvalo dlouhých 6 až 8 hodin, testovaný Captur se z 0 na 100% nabil za 4 hodiny a pár minut. To je skvělý čas. Upozorňuji, nabíjel se z běžné zásuvky na 220 V. 

      Celkem jsme ujeli 115 km, udělali jsme si okruh po okreskách, jeli jsme v noci a skoro polovinu cesty byla taková mlha, že by
      nám ji Rákosníček mohl závidět. To ostatně uvidíte na fotce, kde jedeme přes úzký most. Za bezpečnou jízdu vděčíme vyspělým a perfektním světlům. Za běžné noci máte světlo jak ve dne. V noční mlze stále vidíte mnohem víc než od běžných světel. Tam kde je normálně člověk „vykoukanej“ tak díky Renaultovým LEDkám jste stále v pohodě a neopouštíte svojí komfortní zónu. 

      Ale abych se vrátil k testovací trase. Řekli jsme si, že v 2 lidech, 100 km ve ztížených podmínkách bude ideální příležitost prověřit efektivitu pohonu Capturu a hlavně reálně a cíleně změřit spotřebu. 

      Prvních 25 km absolvoval Captur převážně na elektrický pohon, to jak pojede a jaký zvolí pohon jsme nechali na jeho elektronice, nijak jsme do volby pohonu nezasahovali, pouze jsme místo běžné polohy „D“ na automatické převodovce, což je běžné pro jízdu vpřed, zvolili „B“ čili zvýšili jsme pouze rekuperaci energie. První zastávka byla právě po 25 km. Baterie byla vybitá jen těsně přes půlku a palubní počítač nám ukazoval spotřebu 1,2 litrů benzínu na 100 km. Docela absurdita, když zhruba polovina z těch 25 km vedla do kopce. Vydali jsme se dál a čekali co bude dál.  

      Co nás bavilo už u Clia a byli jsme opravdu moc rádi, že to samé nám nabídnul i Captur, je audio soustava od firmy BOSE. Celou cestu jsme si vychutnávali krásný zvuk audio aparatury, ať jsme měli puštěnou hudbu nebo mluvené slovo, všechno lahodí vašemu sluchu. Žádné uši rvoucí výšky nebo naopak zbytečně dunící basy a drnčící okna. U Renaultu si užíváte čisté hudby,
      neobtěžují Vás žádné pazvuky a než se nadějete jste v půlce cesty, či-li další zastávka 

      Tato zastávka byla v Lipnici nad Sázavou. Plánovaně jsme zde chtěli nafotit Captura. Původně jsme vyjeli až pod Lipnický hrad, ale
      bohužel u hradu bylo špatné světlo, teda vlastně tam zhasli, tak jsme se vrátili do podhradí, na náměstí a tam jsme pořídili většinu fotek. Musím říct, že to tam testovanému Capturu moc slušelo. 

      Na focení jsme ani nevypínali motor, po asi 20 minutách strávených focením jsme se vydali na zbylých víc než 50 km. Cestu jsme si opravdu užívali, krom běžných okresek jsme to vzali i několika nábližkami a zkratkami. Po úzkých a krkolomných silničkách. Po prvních 50 kilometrech se baterka takřka vybila a její stav se pohyboval okolo 10% a přesto elektromotor neustále pomáhal spalovacímu a z výsledné spotřeby jsme byli opravdu jak v Jiříkově vidění. Uvidíte sami, říkali jsme si, že by jste nám nemuseli
      věřit a tak výsledná spotřeba je zdokumentovaná ve fotogalerii. Captur je větší a těžší než Clio. Má mnohem větší aerodynamický odpor a přitom stačí pozměnit technologii pohonu a Captur se dostane zhruba na 40% spotřeby Clia. Co udělá „větší baterka“ je až neuvěřitelné.  

      Celkově vzato, hybridní pohon tak jak ho dělá Renault dává smysl, ba co víc, vyplatí se připlatit si za něj. Jízda je mnohem plynulejší, předjíždění je naprosto bezproblémové a ve finále Vás ohromí spotřebou. My se na ni nijak extra nezaměřujeme, ale u hybridu je to vlastně to oč tu kráčí a nás Renault Captur prostě baví a velmi jsme si ho oblíbili. 

      Určitě se s Renaultem zkusíme domluvit na nějakém větším testu, protože tohle auto přímo vybízí vzít ho k moři

      Predošlý PostOpel Crossland X
      Ďalší PostOpel Crossland
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť