19Dub2024
Novinky :

      Škoda Fabia

      IV. Generace

      • 0
      • 9496

       O nové Škodě Fabia se za poslední týden napsalo docela dost článků a spousta chvály. Já s těmito články naprosto souhlasím, protože Škodovce se povedlo další nové auto. Není to jen o tom, že přijela nová Fabia. Je to opět o neuvěřitelné mezigenerační změně. 

      Nová Fabia není jen nástupce, který ponese odkaz a bude se snažit udržet na trhu. Nová Fabia opět potvrzuje, že když Škodovka připravuje nový model, tak od základu. Pojem Fabia si spojujeme s nejmenší Škodovkou, to až do chvíle, kdy u nové Fabie stojíte a uvědomíte si, že Fabia už není malé auto. Obzvláště si to uvědomíte když se do ní posadíte.  

      Dávno pryč jsou doby, kdy malé Škodovky měly malá sedadla, na zadních místech se pohodlně rozvalili pouze děti a nebo, že kufr byl jen na velký nákup. Tak naschvál, postavte novou Fabii vedle jedničkové oktávky. Najednou zjistíte, jak moc auta povyrostla. Z té malé Fabie se stalo dospělé auto. Jak velikostí a vnitřním prostorem tak jízdními vlastnostmi a elektronickou výbavou. 

      Ve své podstatě, když si odmyslím velikost auta, tak se přenesu do Octavie. Použité materiály, kvalita jejich zpravování a slícování,
      důraz na detail a samozřejmě škodovácká chytrá řešení……. Když se podíváte do nabídky všech modelů Škodovek, zjistíte, že už to není o volbě modelu podle výbavy a možností dovybavení vozů specifickými prvky. Pryč jsou doby, kdy některé doplňky měl pouze Superb, Kodiaq nebo Octavia. 

      Počínaje Scalou, přes Kamíqa a teď i novou Fabii si můžete do auta zvolit v podstatě cokoliv si vymyslíte. Není to o malém nebo
      velkém modelu, luxusním nebo rodinném. Je to jen o peněžence. Dnes si i ve Fabii můžete nadiktovat výbavu kdysi vyhrazenou jen pro Superb.  

      Bavíme se o dvouzonové klimatizaci, bezklíčovém přístupu, line asistu, špičkové navigaci či online konektivitě. Ta kdysi malá Fabia,
      náhrada za Favority a Felicie, v dnešní době může být nejen ideálním autem pro mladé rodiny, druhým autem do rodiny, nebo „tím posledním autem“ našich rodičů, ale nemusíte se stydět vzít ji jako reprezentativní firemní auto.  

      My jsme zatím vyzkoušeli „jen“ litrové motory. Od malé „haťapky“ bez turba a v manuálu až po nejvýkonnější litrový motor o výkonu 81 KW spojeném s DSG. 

      Jednu důležitou vlastnost mají všechny motory společnou. Neuvěřitelnou chuť do života. Přesto, že i nejslabší motor nemá turbo a je to „pouhý“ litr, tak ani s ním nejste brzdou provozu. Ochotně se vytáčí, na tříválec má i překvapivě příjemný zvuk a na ježdění po městě nebo okolo města stačí. Samozřejmě bavíme se o ježdění v jednom či dvou lidech. Kdo z Vás plánuje Fabii jako rodinné auto, přemýšlejte jen o motorech s turbem. Tyto motory posouvají Fabii na jinou úroveň. 

      Nejsilnější provedení litru, o výkonu 110 koní, můžeme směle nazvat i sportovcem. Toto říkám s čistou hlavou a střízlivý. Měl jsem
      možnost na dálnici několikrát porovnat plnou akceleraci Fabie s Octavií iV, možná si řeknete, že porovnávám neporovnatelné, ale ač má Octavia iV přes 200 koní, tak Fabia ji v akceleraci cca ze 60 km/h na dálničních 130 km/h zdatně sekunduje. Do cca 110 km/h má Fabia jen drobnou ztrátu a ve 130 se stále drží za vámi, sice už s větším odstupem, ale drží se.  

      Toto neříkám abych haněl Octavii a vyzdvihoval Fabii, tím jen chci říct, že to jak rychle se dokázal automobilový svět změnit a jak se podařily vypiplat nízko objemové motory je až neuvěřitelné. 

      Já osobně se těším na příchod motoru 1,5 TSi. Umím si představit, že s tímto motorem se z Fabie stane ten správný hothatch
      a spoustě tatínků vykouzlí úsměv na tváři. 

      S příchodem nové Fabie se konkurence má na co těšit. Když se jim konečně podařilo dohnat trojkovou Fabii, Škodovka opět odskočila o notný kus dál. Neberu a nepopírám kvality jiných malých vozů, je jedno, jestli se budeme bavit o Renaultu Clio, Opelu Corsa, Peugeotu 208 a dalších. Všechna tato auta jsou dobrá, mají své kvality, ale Škodovka toto posouvá ještě dál a na jinou úroveň. Opět se opakuji, ale jinak to nejde. S každým novým modelem Škodovky se nestačím divit, jak moc mě dokážou překvapit a potěšit. 

      Vše co píši o Nové Fabii není načerpáno z pár kilometrů nebo po pár desítkách minut za volantem. Jelikož se představení Fabie
      neúčastním jako novinář, ale jako člověk „na druhé straně“, tak mám možnost s ní jezdit celý den. Náš tým tato auta každý den sváží, čistí a připravuje na další den. Staráme se o 40 Fabií, denně s nimi najezdíme v součtu přes 1.000 km. Dojmy z Fabie nejsou jen mé, ale každý den se tu celý tým baví o tom jaká vlastně Fabia je. Berte prosím tedy tuto recenzi ne jako jen můj názor, ale jako názor 30 lidí, kteří se o Fabie každý den starají.  

      Predošlý PostRenault Master 4x4
      Ďalší PostŠkoda Octavia SCOUT Díl první
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť