Minulý týden, 24.9.2025 se v Praze udála nenápadná akce. Český import automobilky SWM Motors představil veřejnosti modernizovaný vůz SWM G1 PRO.
Jedná se o stěžejní model automobilky a zřejmě bude nejprodávanější ze všech uvedených modelů i u nás, v ČR. Jelikož jsme národ chatařů a chalupářů je tohle auto přesně pro nás. Jen pro Vaší představu, je o trochu větší než Škoda Karoq a zároveň o trochu menší než Škoda Kodiaq.
Ano, u SWM Motors se přesně trefili do takřka ideální velikosti auta. Jednak do něj naložíte takřka všechno co potřebujete jako rodina, když jedete na dovolenou, na chatu nebo když pracujete jako manažer nebo obchodní zástupce firmy a potřebujete sebou vozit spoustu propagačních materiálů nebo věcí na ukázku.
Opravdu pryč jsou doby, kdy jsme se na čínská auta dívali skrze prsty a nacházeli jsme na nich jednu chybu za druhou. SWM G1 PRO má všechny předpoklady uspět nejen na českém trhu. Spáry mezi panely jsou stejné a zároveň minimální, dílenské zpracování působí poctivě a všechny části interiéru jsou na omak velmi příjemné.
Když se na auto díváte, vůbec nepůsobí čínsky, naopak, ostře řezané rysy, hrany a agresivní sportovní vzhled potrhují, že auto bylo primárně navrhnuté právě pro Evropu. Aby ne, když designové centrum automobilky SWM Motors sídlí v italském Miláně a na designu auta se podepsal věhlasný designér Sotiris Kovos a na kvalitu dohlíží Franz Görman.
Že vám tato jména nic neříkají? Však se zamyslete a vzpomeňte si třeba na První generaci Toyoty Yaris nebo na kabriolet Lexus SC430. Ano právě tyto modely kreslilo pero v rukách Sotirise Kovose. No a co Franz Görman??? Ten v nejlepších letech BMW zodpovídal za jejich kvalitu, a je to znát, protože z SWM G1 PRO cítíte pevnost, preciznost a pečlivé zpracování.
No a to jsme se zatím na auto dívali je zvenku, pojďme dovnitř, automobilka pro SWM G1 PRO nabízí jak černý, tak béžový interiér. Za nás určitě vede béžový, sice je náročnější na údržbu, ale autu prostě dokonale sluší. Jak je trendem dnešní doby, máte displej jak před volantem, tak na středovém panelu. Ten na středovém panelu je obrovský, má 14,6 palce, takže je velmi přehledný a zobrazené údaje jsou velmi dobře čitelné - obzvláště mapa navigace. Co nás opravdu potěšilo je česká lokalizace - vystavené auto s námi sice ještě komunikovalo anglicky, ale každým dnem bude hotová kompletní čeština pro auto, takže pro české zákazníky velmi dobrá zpráva.
Co je další dobrá zpráva pro české zákazníky, je výbava auta. Všechna sedadla jsou vyhřívaná, ta přední mají navíc i ventilaci, autu nechybí kompletní elektrická i elektronická výbava. Standardem jsou systémy jízdní stability, asistenti jízdy ADAS, hlídání před čelní i zadní srážkou FCW a RCW, stejně tak hlídání jízdy v pruhu a asistent změny jízdních pruhů LDW a LCA. Auto dokonce díky systému RCTA při couvání hlídá prostor za vozidlem a upozorní na křížení jiného vozidla nebo na nenadálé chodce či děti. Další systém, tentokrát ho výrobce nazývá DOW, detekuje a upozorní na nebezpečí při otevírání dveří - projíždějící auta, cyklisty nebo chodce. Naprostou samozřejmostí je hlídání mrtvého úhlu BSD a také 360ti stupňové monitorování prostoru vozidla.
Asi je zbytečné zmiňovat ABS, ESP, ASR nebo asistent rozjezdu do kopce, ale myslím si, že vás víc potěší to co v autě není a to je Start/Stop. Ano v dnešní šílené zelené době, kdy automobilky drtí Green Deal je tu auto, které splňuje zákonné emisní normy a neotravuje řidiče neustálým "chcípáním" motoru.
Tím jsme se vlastně tak trochu oslím můstkem dostali k motoru. A to je další dobrá zpráva pro budoucí majitele. Právě díky absenci Start/Stopu má motor klasický startér, klasickou autobaterii a hlavně, pod kapotou se skrývá obyčejný, osvědčený a spolehlivý motor o objemu 1,5 litru. Žádné elektromotory, žádné bateriové berličky a podobně. NE, tady je stará dobrá škola v tom nejlepším provedení - 1,5 litru, turbo, 181 koní a 300Nm točivého momentu.
Motor je spojený se 7 stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou, takže co z toho vyplývá??? Bezproblémová jízda a pokud chcete i velmi svižná jízda, nemusíte na krátkých rovinkách přemýšlet jestli máte silu na to předjet kamion nebo autobus, prostě šlápnete a jedete a o tom to je.
Konečně máme na trhu nové a hlavně normální auto. Auto, které myslí na své majitele, nejenže si svého řidiče hýčká full LEDkovými světly, desítkami možností ambientního osvětlení interiéru nebo kvalitní audio soustavou, která samozřejmě umožňuje propojit Android auto nebo Apple car play, ale také neskutečnou zárukou. Ve standardu máte od výrobce záruku 5 let nebo 100.000 kilometrů, ale za mírný příplatek můžete záruku prodloužit na 7 let bez omezení kilometrů a to v rámci celé Evropy. Málem bych zapomněl, máte také první servisní prohlídku zdarma.
Pokud přemýšlíte o koupi nového vozu, doporučujeme navštívit dealerství SWM Motors, je jich již 11 v rámci celé ČR, chystá se otevření několika dalších a také expanze do zahraničí. Zahoďte zažitá klišé o čínských autech a běžte se svézt a vyzkoušet SWM