29Dub2024
Novinky :

      Citroën C3

      Novodobá Kachna

      • 0
      • 9273

       Citroën C3 byl jeden z prvních novodobých modelů Citroënu 21. století. Byla to doba, kdy vládla retro nálada a automobilky se
      snažily vzkřísit jejich kdysi legendární modely. C3 měla být reinkarnací „kachny“. Auta dostupného pro všechny, schopného kamkoliv dojet s minimálními náklady na palivo a jednoduchou údržbou. To jestli se tato reinkarnace Citroënu povedla nebo ne, je subjektivní názor každého čtenáře, ale za nás byla velmi úspěšná. Vždyť se Citroën C3 vyrábí již v třetí generaci a generaci od generace je auto lepší a lepší, navíc neustále přibývají deriváty ne jejich základě. 

      U první generace to bylo provedení Pluriel. Naprosto geniální auto, které jako spousta jiných Citroënů předběhlo dobu a svým
      způsobem zůstalo nepochopené. Vždyť řekněte sami, už jste viděli jiné auto, které může být jak kupé, tak kabriolet, tak i pick up? Ano, to byl Pluriel. 

      Druhá generace měla podstatně praktičtějšího sourozence jménem C3 Picasso, opět jedno z prvních aut na trhu ve třídě mini MPV, tentokráte bylo C3 Picasso podstatně úspěšnější než Pluriel a stalo se velmi oblíbeným rodinným vozem 

      Třetí generace Citroënu C3 je jak v klasickém provedení tak v nyní oblíbeném provedení mini SUV a jmenuje se C3 Aircross.  

      My jsme testovali klasickou Cé trojku vybavenou benzínovou jedna dvojkou a výkonu 110 koní. S tímto motorem se Cé trojka stala autem dvou tváří.  

      Naprosto skvěle zvládá úlohu městského auta. Na semaforech ujedete i mnohem větším a silnějším autů, vejdete se a zaparkujete takřka všude, je mrštná a pohodlná, nerozhází ji přejezdy kolejí, výtluky v cestě přejede s nadhledem a díky velkoryse prosklené karoserii máte neustále perfektní přehled okolo sebe.  

      Že se Citroën C3 cítí ve městě jako ryby v rybníce, to od ní očekáváte a je to takřka povinností, ale jak svižně jezdí i mimo město a
      na dálnici bylo moc milé překvapení. Podvědomě cítíte, že C3 je dospělé auto a cítíte se bezpečně v jakékoliv situaci. Současná Cé trojka je lehké a agilní auto, odhodila veškerou těžkopádnost předešlé generace a cítíte, jak se s chutí vrhá do každé zatáčky. Lví podíl na tom má nejen velmi dobře nastavený podvozek, ale i lehký a výkonný motor. 

      Celkově je právě podvozek a pohonné ústrojí perfektně sladěné a jediný limit nám vystavovaly zimní pneumatiky a počasí.  

      V záplavě jiných aut Cé trojku nikdy nepřehlídnete. Má tak jedinečný design, že ani chvíli nepochybujete, že to auto co vidíte je
      opravdu vaše. Ano, až tak je její design výrazný a jedinečný. 

      Výrazný design je to, čeho si na Cé trojce všimnete nejdřív. Sice vyčnívá z davu, ale netváří se nijak vulgárně ani vtíravě. Je to spíš
      vrchol kreativity tvůrců Citroënu C3. Nespletete si ji s jiným autem, zapamatujete si jak vypadá, oblíbíte si její roztomilý „kukuč“ a hlavně si uvědomíte jak je robustní a sebevědomá.  

      Co je další příjemné překvapení je spotřeba. I když ji primárně nesledujeme, nedá se nevšimnout, že ručička palivoměru padá jen
      pozvolna a hlavně, že motor není citlivý na zacházení. V tom jestli jedete sportovně nebo výletním tempem není velký rozdíl. To opravdu moc milé zjištění. 

      Co by ale byl platný silný motor bez povedeného interiéru. Hned při otevření dveří vidíte, že na vás čeká spousta pohodlí a oku lahodících materiálů. Pohodlná velká křesílka místo vás pěkně obejmou, připadáte si jako by jste seděli doma v křesle, ale zároveň Vás podrží i v ostře projížděných zatáčkách. Jak sedák tak opěradlo mají délku tak akorát, aby vám podepřely nohy i záda a vy jste i po ujetí několika set kilometrů vystoupili svěží a odpočatí. Atmosféru na palubě tvrdí čistě hrající autorádio, neomylná
      navigace a hlavně dosažitelnost všech ovládacích prvků.  

      Všechna tlačítka jsou logicky rozmístěná a v dosahu, nastavení klimatizace, navigace nebo autorádia je jednoduché a hlavně
      intuitivní. Polohu za volantem najdete takřka okamžitě a hlavně, ikdyž jedou v autě dva statní muži, nijak se nedotýkají a neotírají o sebe. To je další velká přednost Cé trojky. Vzdušný prosvětlený interiér a na poměry malého auta spousta místa okolo sebe. I na zadních sedadlech se dospělý jedinec nemusí bát delší cesty. Vyzkoušeli jsme takřka 300 km cestu, kde na zadním sedadle
      seděl skoro dvoumetrový kolega a nijak si nestěžoval, naopak v cíli Cé trojku pochválil za její pohodlí.  

      Citroën C3 si na nic nehraje. V každém okamžiku nám potvrzuje, že se z ní stalo dospělé a vyspělé auto. Má sebejistý podvozek,
      je lehce ovladatelná a najdete v ní všechny současné jízdní pomocníky a asistenty. Před pár lety nemyslitelné je skutečností. Citroën C3 je malé auto už jen pouze vnějšími rozměry. Dokáže Vám nabídnout vytříbené chování mnohem větších a dražších aut. Za nás je výborným a hrdým pokračovatelem legendární kachny.  

      Predošlý PostBarum Rally Zlín 2022 a Peugeot rally cup 2022
      Ďalší PostCitroën C4
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť