29Bře2024
Novinky :

      Citroën C4

      3 válce a 130 koní

      • 0
      • 6537

       Citroën s příchodem nové C4 potvrzuje, že se vrací ke kořenům. Už podle „staré“ C4 Cactus a C5 Aircross jsme tušili, že nás čekají
      další krásná a odvážně navržená auta a nová C4 toto jen potvrzuje. Jako první jsme k testu dostali benzínové provedení
      s osvědčeným tříválcem 1,2 Turbo. Tento motor známe z jiných koncernových sourozenců a tak jsme byli zvědaví jak si povede právě v nové C4. 

      Naše C4 kombinovala tento motor s manuální 6ti stupňovou převodovkou. Tytam jsou doby, kdy jsme si stěžovali na nepřesné a
      gumové řazení. Řadící páka chodila ve své kulise přesně a lehce. Novou C4 můžete doslova ovládat dvěma prsty. Lehké řízení a řazení jsou v tomto velmi dobře nastavené.  

      Motor má dostatek síly nejen v plném obsazení auta, ale nemusíte se bát i předjíždět. Na dálnici nastavíte vámi požadované tempo a autu je jedno jestli jedete po rovině, do kopce nebo z kopce, auto si drží rychlost a vy si jen užíváte řízení. 

      Trochu jsem měl strach jaká bude odezva od řízení ve vyšších rychlostech, přece jen při stání se zdálo skoro přeposilované. Byly to zbytečné obavy, s rostoucí rychlostí řízení příjemně tuhne a vy neustále cítíte odezvu od kol. Díky lehkému motoru se C4 ráda vrhá do zatáček a vy si můžete užívat skoro sportovních jízdních vlastností. Tyto sportovní ambice ale nejsou na úkor pohodlí. Sice vždycky budu smutný z toho, že Citroën opustil hydropneumatické pérování, ale i současné tlumiče s hydraulickými dorazy
      odvádějí skvělou práci. V měřítku dnešních jí podobných aut je C4 s přehledem ze všech nejpohodlnější. Úžasné je, že tím dobré zprávy nekončí. Naopak, první co Vás na C4 zaujme je její nevšední design.  

      C4 je přesně něco mezi klasickým „pětidvířkem“ a SUVéčkem. Přesně to na čem staví třeba Škoda Kamiq. Sedíte výše než v běžném osobáku, ale karoserie zároveň není zbytečně vysoká, takže má jak dobrý aerodynamický odpor, tak díky tomu i perfektní spotřebu.  

      Tvary karoserie se liší od všech konkurenčních aut, včetně koncernových sourozenců. Je odvážný, líbivý a praktický. Ze všeho nejdřív Vás zaujmou velká hlavní světla. Žádné zmenšování a pokusy na úkor praktičnosti. Žádné upřednostňování designových výstřelků. Tady máte velká poctivá světla, která z noci dělají den. To samé platí o zadních světlech. Výrazná grafika Vás jednak nenechá na pochybách jaké auto jste právě viděli, ale zároveň jste perfektně vidět.  

      S C4 jsme v noci najezdili stovky kilometrů, svezli jsme se i v mlze a hustém dešti a světla vždycky odvedla perfektní práci. V mlze a dešti neznají sebeoslnění. Elektronika je tlačí k zemi a tak i v mlze stále vidíte kudy vede silnice. Díky zadním diodovým světlům jste velmi dobře vidět. To je podle mě absolutní základ bezpečnosti a je dobře, že na toto Citroën pamatuje a za to má u nás 10 bodů z 10. 

      Perfektní světla však nestačí, C4 je velmi dobře navrhnutá jako celek. Za volantem si příjemnou a správnou polohu najde doslova každý. Jak sedadlo řidiče tak volant mají velký rozsah nastavení. Jak podélné tak výškové. Z auta je díky tomu velmi dobře vidět všemi směry. Přední sloupky nepřekážejí ve výhledu a co je jedna z prima vychytávek je zadní okno. Z venku to tak sice nevypadá a na první pohled si říkáte, že ze zadního okna nebude moc vidět, protože končí dost vysoko, ale při podrobnější zkoumání a hlavně když se podíváte z místa řidiče dozadu, všimnete si, že okno je rozdělené do dvou částí. Mám pocit, že poprvé jsem toto rozdělení okna viděl u první generace třídvéřové mazdy 323. Zadní okno končí integrovaným spojlerem, ale pod ním je ještě jedno menší okno a díky tomu je dozadu opravdu perfektní výhled.  

      Jakmile si najdete polohu za volantem, zaujme Vás přístrojová deska. V dnešní přetechnizované době, kdy interiéru spousty
      aut dominují 2, 3 a ve studiích i 4 velké displeje, tak citroen si vystačil s jedním 10ti palcovým středovým displejem a malým displejem před volantem. Na první pohled si říkáte jestli Citroën nezaspal, nebo jestli si neděla srandu, protože displej před volantem neumí skoro nic, ale když se zamyslíte, tak v kombinaci se středovým displejem je to naprosto geniální řešení. 

      On totiž displej před volantem ukazuje přesně to co ukazovat má. Žádné blbosti, které akorát rozptylují pozornost. Uprostřed displeje je ukazatel rychlosti a pod ním si můžete měnit pouze zobrazení palubního počítače, základní informace z navigace a nebo otáčkoměr a teploměr. Prostě jen to, co řidič opravdu potřebuje k řízení auta. Za mě opět velký přínos k bezpečnosti. 

      Středový displej obsahuje všechno ostatní důležité, jak autorádio, tak navigaci a další nastavení auta. Opět chválím jednoduchost
      nastavení navigace. Všechno je intuitivní, jednoduché a rychlé, to samé autorádio a výběr hudby z flešky. Žádné zbytečné komplikace nebo listování v menu zde nečekejte. Stačí snad 3 kliknutí na obrazovku a máte spuštěnou svojí oblíbenou hudbu.  

      Klimatizace a topení mají své vlastní ovladače. Pokud chcete zobrazit a nastavit jízdní asistenty tak Citroën vše sdružil pod jedno chytrétlačítko. Ono totiž pod displejem máte 2 kouzelná tlačítka. Jedno je klasické tlačítko „domů“, díky němu se okamžitě dostanete do základního menu. Po stlačení druhého tlačítka se dostanete přímo do nabídky jízdních asistentů. Podle mě je to jedno z nejpohodlnějších a nejjednodušších řešení, když si chcete nastavit auto podle sebe. 

      Citroën je plný všech různých asistentů a tito asistenti fungují velmi dobře. Ať je to automatické přepínání dálkových světel,
      automatické stěrače, adaptivní tempomat, automatické parkování nebo parkovací senzory, head up displej, nebo automatická parkovací brzda, všechno to jsou velmi dobří pomocníci.  

      Když si člověk uvědomí jaké všechny technologie Citroën použil v nové C4, tak je to ohromující. Vždyť před pár lety to byla výsada
      luxusních aut. K tomu přidejte tlumiče s hydraulickými dorazy, pohodlné sedačky, lehké ovládání auta….. Máte k dispozici vyspělé skvěle ovladatelné auto. 

      Citroen u první generace C3 tvrdil, že je to moderní nástupce legendární kachny, ale podle mě tím pravým nástupcem je právě nová C4. Ta má totiž všechno co měla kachna a má ještě mnohem víc. Má líbivý a praktický design, silný a zároveň úsporný benzinový motor. Lehkost s jakou žehlí rozbité cesty je úžasná a prostornost interiéru dostačuje běžným rodinným potřebám. Díky její vyšší světlé výšce a perfektně fungujícímu gripu přední kol s ní klidně dojedete až na pole. Věřte, že i toto jsem vyzkoušel a C4
      nedělalo problém jet po podmáčené louce a mokré trávě. 

      Až budete vybírat nové auto, rozhodně do svého výběru zahrňte novou C4 a běžte jí vyzkoušet, určitě nebudete litovat  

      Predošlý PostCitroën C3
      Ďalší PostCitroën C5 Aircross PlugInHybrid
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť