28Dub2024
Novinky :

      Citroën C5 Aircross PlugInHybrid

      225 BenzínoElektrických koní

      • 0
      • 5262

       Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid, auto na které jsme se opravdu těšili a zároveň jsme byli plní očekávání. C5 Aircross u nás totiž měla dost ztíženou pozici a laťka byla od začátku nasazena hóóóóóóódně vysoko. To ze dvou důvodů, vlastně ze třech – těmi důvody jsou Citroën C5 druhé generace, Citroën C5 třetí generace a Citroën C6, jsme totiž hrdí majitelé těchto tří aut a všechna tato auta mají jedno společné. Hydropneumatické pérování. Upřímně neznáme pohodlnější auta. Pro neznalé, ze začátku si můžete v těchto autech připadat jako na lodi, či spíše jak na létajícím koberci. Jednak je to neuvěřitelně pohodlná jízda, ale zároveň i jízdní vlastnosti jsou tak nějak podobné parníku nebo tomu létajícímu koberci. Prostě když chcete někam dojet jak v bavlnce, jsou tato auta pro Vás jak stvořená, ovšem pokud Vás chytnou sportovní choutky, tak věřte, že to není dobrý nápad. Ne že by to nešlo, ale cítíte, že to není ono. Jistě uznáte, že jsme byli jak plní očekávání, tak i zároveň docela skeptičtí co nám nová C pětka Aircross nabídne. Citroën totiž opustil ono vypiplané hydropneumatické pérování a C5 Aircross vybavil speciálními tlumiči s hydraulickými dorazy. Vážně jsme netušili co od takového řešení můžeme očekávat.  

      Ač si stojíme za tím, že je obrovská škoda, že Citroën opustil hydropneumatické pérování, tak tlumiče s hydraulickým dorazem jsou velmi dobrou náhradou. Obrovsky přidaly na jistotě a jen mírně ubraly na komfortu. Dovolím si tvrdit, že C5 Aircross je jedním z nejpohodlnější SUV dnešní doby.  

      Teď už ale konkrétně k testované C5 Aircross Plug-in Hybrid. Citroën vsadil na jistotu a C5 Aircross Plug-in Hybrid vybavil tím nejlepším, co v současné době nabízí. Pod kapotou se usadila benzínová jedna šestka nadopovaná turbem a jeden elektromotor. S tímto pohonným ústrojím velmi dobře spolupracuje 8mi stupňový automat. Podtrženo sečteno sametová jízda, o nerovnostech takřka nevíte, převodovka řadí sametově a cítíte, že pohonné jednotky mají dost síly jak na dlouhou cestu v plném obsazení, tak na jakýkoliv předjížděcí manévr. Ono mít pod kapotou 225 koní je už slušná porce jízdní zábavy. 

      Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid není jen o pěkném stádečku koní pod kapotou, ale je to i auto „nabušené“ různými jízdními
      asistenty. Celkem je jich 20. Připadáte si jako by jste cestovali v pojízdné pevnosti. Jak uvidíte na fotkách, z Citroënu C5 Aircross
      doslova číší bytelnost a robustnost. Jestli hledáte ochránce Vaší rodiny na cestách, tak C5 Aircross je ideální volba.  

      Je úžasné, jak se díky pár kamerám může stát parkování jednoduchou záležitostí i pro naprostého začátečníka. Jo a když ani to nepomůže tak si C5 Aircross zaparkuje sama. Adaptivní tempomat neustále upravuje rychlost podle situace před Vámi, Line asist pohlídá, aby jste nevyjeli ze svého jízdního pruhu a automatické stěrače se postarají o nerušený výhled z vozu. Citroën C5 Aircross dokonce hlídá jestli nejste unavení, a pomůže Vám při nouzovém brždění…… je to jako by jste si společně s Citroënem C5 Aircross pořídili i svého soukromého strážného anděla.  

      Víte co se mě na tom všem líbí nejvíc? Většinu z asistentů můžete vypnout. Já osobně mám rád auta, ve kterých ještě žádní
      jízdní asistenti nejsou, mám rád přímou vazbu mezi volantem a kolama, rád si užívám jízdy, kdy já jsem pánem auta. Nic a nikdo mě nemluví do řízení, to je pro mě řidičská nirvána, ale ruku na srdce. Vracíte se večer unavení domů, máte před sebou ještě desítky kilometrů, myslíte už na to jak jste doma s rodinou a najednou…………. Vždycky se se může něco přihodit. Z příkopu vyskočí srnka, auto před Vámi náhle zpomalí, máte mikrospánek, dostanete smyk, vjedete do mlhy……… právě v tuhle chvíli naplno oceníte všechny ty skryté elektronické pomocníky, co nad Vámi neustále drží ochrannou ruku. Najednou si uvědomíte jak je skvělé, že doba a vývoj aut jde tak dopředu a vy řídíte právě Citroën C5 aircross, která má všechny výdobytky moderní automobilové doby.
      Právě v tuhle chvíli si uvědomíte, že tohle všechno je tu pro Vaší ochranu a bezpečnou jízdu, vždyť přece nejde o nic jiného, než se každý večer, na konci každé cesty znovu shledat se svými blízkými. 

      S Citroënem C5 Aircross Plug-in Hybrid jsme strávili víc než 1000 km. V den, kdy jsme ho přebírali sněžilo, dálnice z Prahy do Mladé Boleslavy se změnila v jedno velké kluziště a ty samé podmínky panovaly až na Vysočinu, takže na našem tradičním okruhu jsme
      mohli jízdní vlastnosti Citroënu C5 Aircross Plug-in Hybrid vyzkoušet opravdu důkladně. Věřte nebo ne, skoro až na nájezd na D1 u Kácova jsme neustále diskutovali o tom, jestli je to čtyřkolka nebo ne. Tak dobře se Citroënu podařilo nastavit podvozek a pohon kol. Celou cestu jsme necítili žádné problémy s trakcí, auto jelo jak po kolejích, i na sněhu zatáčelo přesně tam kam jsme chtěli a nemělo žádný problém ani v zatáčkovitém stoupání nebo klesání. To, že je to předokolka jsme si ověřili až těsně před zmiňovaným
      nájezdem na D1, zastavili jsme mimo silnici v hlubokém sněhu a až tam jsmemuseli využít všechen náš um a potenciál auta, abychom nemuseli vytáhnout lopatu, ale ke cti Citroënu C5 Aircross Plug-in Hybrid, i ze závěje nakonec vyjela vlastníma silama. 

      Nebyl by to Citroën, kdyby nás nehýčkal pohodlnými sedadly, vší možnou komfortní výbavou – vyhřívaná sedadla, elektricky ovládané všechno na co si vzpomenete, pohodlný posaz za volantem a také perfektní výhled z auta. Ikdyž venku bylo -10 auto začalo velmi rychle topit, než jsme ráno očistili boční okýnka od námrazy čelní i zadní okna byla dávno odmražená a interiér vyhřátý. Pokud by pro někoho bylo topení i tak pomalé, máte k dispozici vyhřívané sedačky a dle mě na nejvyšší stupeň vyhřívání jde spíš o grill než o sedačku, tak účinné je jejich vyhřívání. 

      Ve výsledku byl Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid skvělý parťák na cesty a chvílemi i necesty, se ctí s námi přestál jak sněžení
      tak následnou oblevu a následné ochlazení. Nikde nás nenechal na holičkách a i přes zdánlivou nesjízdnost silnic nás dovezl tam kam jsme chtěli.  

      V redakci jsme ho vyzkoušeli všichni a shodli jsme se na jednom – Je to pravý Citroën a pokračovatel tradice jak Bohyně, později
      Xantie a tří generací C5, i když už nemá hydropneumatický podvozek, stále nabízí to co vždy dělalo Citroën Citroënem – pohodlí, skvělý motor a i trochu avantgardy. Těšte se i na to, jak ho viděla ženská část naší redakce, ale to je již na jiný článek v jejich vlastní rubrice.  

      Predošlý PostCitroën C4
      Ďalší PostCitroën ëC4
      Komentáre 0
          Zabudli ste heslo?

          Ste si istý?

          ZavrieťOdstríniť