Test vozu Kia Picanto jsem si nechal až na konec roku, je půlka prosince 2025, před 14 dny jsme měli možnost jezdi nejčerstvějšími kandidáty na Auto roku 2026 a mě napadlo, jaké auto roku by bylo z těch všech, co jsme letos otestovali? No a náhoda tomu chtěla nebo spíš přednosti malé Kii, že pro mě je auto roku 2025 právě malá Kia Picanto.
Ptáte se, proč zrovna tahle nákupní taška??? Je to jednoduché, Picanto si na nic nehraje a je přesně tím autem jaké má být.
V dnešní době z aut mizí uživatelská přívětivost a auta se čím dál víc stávají spíše počítači na kolech. Pro mladou generaci a
mladé řidiče je to přirozené, mladí chtějí konektivitu s telefonem, ideálně autonomní řízení, všechno ovládat ideálně hlasem, ale co my, tradiční řidiči, a hlavně co naši rodiče a celkově starší řidiči? Pro ně jsou moderní auta spíše stresem a postrachem no a právě tady malá Kia Picanto boduje na maximum
Co je vidět hned na první dobrou je povedený vzhled auta – Ostré linky, výrazná a vystouplá světla, hezká litá kola a „šmrncovní“ modrá metalíza…. Designérům se i z tak malého auta povedlo udělat hezké a dokonce sportovně střižené autíčko. Ač je karoserie plná hran a záhybů, i při vyšších rychlostech vás neobtěžuje aerodynamický hluk, navíc auto reaguje na každý pohyb volantem a navíc, i když litrový motor není žádný obr, tak se svými takřka 70 koňmi naprosto dostačuje běžnému ježdění a určitě nejste brzdou
provozu. Navíc, žádné turbo, takže klasická čistě mechanická záležitost.
Další potěšující část auta je interiér. Picanto je sice z venku malé, ale uvnitř celkem velké. Nejenže jsou přední sedačky dostatečně velké a pohodlné, ale stejně tak Vás nezklame ani zadní lavice a co je opravdu milé překvapení, 4 dospělí chlapi se bez problémů vejdou. No nechtěl bych tak jet na dovolenou k moři, ale na to přece Picanto není stavěné, naopak, ve městě, v uličkách, na semaforech je mrštné a živé. S Picantem se elegantně proplétáte dopravní zácpou a když o tom tak přemýšlím, vlastně proč s Picantem nejet i k tomu moři.
Abych se vrátil k důvodům, proč se mě Kia Picanto tak zalíbila. Malý agilní motor doplňují brzdy s ostrým nástupem, ale zároveň
se dají velmi dobře dávkovat a až napadne sníh, máte tu klasickou ruční brzdu, takže se můžete hezky vyblbnout. V každém rohu jedno kolo, sportovní volant pěkně padne do ruky, takže auto nejenže reaguje na každý pohyb volantu, ale v zatáčce ač se více nakloní, tak i přes to drží stopu a jede přesně tam kam chcete.
Co se mě opravdu líbí nejvíc je kombinace digitálních přístrojů a manuálního ovládání důležitých věcí. Palubní desce dominují 2
digitální štíty, jeden před volantem, druhý na středovém panelu. Digitální panely sice nenabízejí desítky grafických rozhraní a různých menu a podmenu a dalších podmenu, ale naopak. Před volantem vidíte přesně ty údaje, které při jízdě potřebujete vidět a vědět a displej na středovém panelu perfektně, mimo jiné, zobrazuje navigaci a lehce se podle ní orientuje.
Dalším obrovským kladem je klasické ovládání topení a klimatizace. Ano, 3 velké otočné ovladače, jedno tlačítko na zapnutí či vypnutí klimatizace a druhé tlačítko ovládající vyhřívání zadního okna. Všechno přesně tak jak očekáváte a hlavně nahmatáte je po slepu a intuitivně.
Všechno co jsem napsal výše je to co mě na Picantu baví. Na nic si nehraje a poskytuje přesně to co má a co očekáváte. O tom to je, takhle mají auta vypadat a sloužit a hlavně, i když si Picanto koupí člověk ne úplně vyznávající moderní technologie, nijak ho auto nestresuje a neztrácí se, takže vlastně Picanto přispívá i k bezpečnosti na silnici. Základem bezpečnosti je soustředěný řidič a ne člověk co nemůže v menu palubního infotainmentu najít jak si upravit nastavení teploty topení
Díky tomuto všemu je pro mě Kia Picanto mým autem roku 2025





























